Εχω βαρεθεί να ακούω συναδέλφους, TV / radio personες, συντάκτες και "δημοσιογράφους" να "θάβουν" ανθρώπους που έχουν πετύχει και αναγνωριστεί. Η τουλάχιστον που έχουν προσπαθήσει.. Και να μην κοιτάνε την
δικιά τους την καμπούρα.. Ειδικά, όταν κάνουν τα ίδια (
ή μάλλον χειρότερα)..
ή αλλιώς ...
η καριέρα στη show - biz στην Ελλάδα..
Ενα από τα προσφιλή και δημοφιλέστατα θύματα τέτοιων μικρόψυχων κατίνων είναι και ο Νίκος Αλιάγας. Ενας άνθρωπος που ξεκίνησε εδώ, δούλεψε, προσπάθησε, έφτιαξε ένα όνειρο, το κυνήγησε και το "έπιασε".. Ο Νίκος κατάφερε να κάνει "διεθνή καριέρα".. Και χωρίς τα εισαγωγικά.. Βγήκε έξω και έκανε καριέρα.. Δουλεύει, αμοίβεται καλά, έχει την αναγνώριση από τον επαγγελματικό του κύκλο..
Σε αντίθεση με την "διεθνή καριέρα" (εντός εισαγωγικών αυτή), της Βίσση, του Σάκη, της Helena, του Μαστοράκη (κι αυτός κάτι πέτυχε έστω με τα B Movies, όσο και να τον απαξιώνουν κάποιοι) ο Αλιάγας επιστρέφει στην Ελλάδα, όποτε το θέλει, για να κάνει ό,τι θέλει και ξαναφεύγει..
Για αυτόν η επιστροφή δεν είναι μονόδρομος..
Ενώ για τους υπόλοιπους δεν υπήρχε άλλη βιοποριστική επιλογή..
Δεν είναι κακό να έχεις όνειρα..
Δεν είναι κακό να αποτύχεις στην πραγματοποίηση τους..
Αλλά τότε δεν μπορείς να κατηγορείς αυτούς που είχαν τα ίδια και υψηλότερα όνειρα και φιλοδοξίες από σένα, με την διαφορά ότι αυτοί τα πέτυχαν..
Πολλοί λοιπόν έχουν όνειρα.. Ολοι έχουμε φιλοδοξίες. Ολοι φανταζόμαστε τους εαυτούς μας κάπου, ψηλότερα από εκεί που βρισκόμαστε ήδη, ή έστω διαφορετικά..
Για κάποιους είναι η "διεθνής καριέρα" για άλλους η τηλεοπτική. Μερικές φορές, γίνεται μάλιστα από όνειρο, σαράκι που τους τρώει..
Θυμάμαι τους πρωινούς του Best Radio, Βαμβακάρη και Γιαννούτσο (περήφανα μέλη πλεον και οι δύο της ΕΣΗΕΑ).. Ο Τάκης μάλιστα, είχε κάνει τα ..περάσματα του από την TV. Αλλά, δεν το έβαζε κάτω.. (ή δεν έβαζε μυαλό όπως θα έλεγαν οι παππούδες μας). Και οι δύο πεπεισμένοι ότι ένα prime time show είναι δικό τους.. Τους περιμένει με το όνομα τους με χρυσά γράμματα στις καρέκλες..
Ετσι λοιπόν, αποφάσισαν να ..αφήσουν το πρωινό που τους ανέβασε αρκετά (και τους πήγαινε πολύ) για να κυνηγήσουν το όνειρο (ο Γιαννούτσος, για άλλη μια φορά, πιθανότατα με την ψευδαίσθηση ότι τώρα θα πετύχει, αφού θα κάνει αυτό που του ταιριάζει).. Και πήγαν στον ANT1 για να είναι ένα βήμα έξω από το studio της TV.. Μήπως και τρύπωναν..
Ο Θοδωρής Βαμβακάρης και ο Τάκης Γιαννούτσος εγκαταλείπουν τα πρωινά του Best για τα απογεύματα του ΑΝΤ1 Radio. Ετσι, θα μπορούν να διατηρήσουν τις ελπίδες τους και τις προσδοκίες τους για εκπομπή στον τηλεοπτικό σταθμό του ομίλου... (από το MediaNews.gr, Σεπτέμβριος 2005)
Κατάφεραν λοιπόν και έπεισαν και τους υπεύθυνους προγράμματος και να τα παιδιά μας στον αέρα.. (ισως τους είπαν ότι θα κάνουν κάτι ίδιο με του Θέμου, αλλά βελτιωμένο, κρατάμε τα καλά, πετάμε τα κακά, και βάζουμε κι άλλα καλά στην θέση τους.. από την άλλη, ίσως οι ίδιοι νόμιζαν ότι έκαναν κάτι πολύ πρωτότυπο).. Για αυτό ίσως όταν πήρε ο ΑΝΤ1 το αυθεντικό, του περίσσεψε η ..μαϊμού..
Το γιατί και το πώς "Νύχτα έφυγαν" όπως πρόεβλεπε και ο τίτλος της εκπομπής τους στην TV του Antenna δεν θα μας απασχολήσει. Το να βάλεις έναν "Ινδό μπατλερ" να κυκλοφορεί ασκόπως ή να βασίζεσαι ότι το με την φοβερή χημεία και το χαβαλέ της παρέας που σε κάνει δημοφιλή στο σόι της γυναίκας σου ή και στους φίλους από το στρατό, μπορείς να στήσεις μια εκπομπή που να .."τραβήξει" δεν είναι καλός τρόπος να οργανώσεις μια εκπομπή...
Και το ενδιαφέρον είναι στη συνέχεια.. Τι κάνεις; Δοκίμασες άλλη μια φορά, αν είσαι τυχερός το παίρνεις απόφαση και το βγάζεις από το μυαλό σου το χαζοκούτι, και φτιάχνεις ένα άλλο πιο προσιτό και κοντινό στις δυνατότητες και προσωπικότητα όνειρο.. (αν εξακολουθείς να είσαι καβάλα στο καλάμι που λέει κι ο τίτλος, βρίσκεις δαίμονες και στοιχειά να κατηγορήσεις για την αποτυχία σου, και περιμένεις την επόμενη χαραμάδα για να τρυπώσεις.. Για να χάσεις κι άλλο χρόνο από την ζωή σου περιμένοντας και προσπαθώντας)..
Στην περίπτωση μας όμως, οι άνθρωποι που χρησιμοποιούσαν το βήμα του Best για να "πουλήσουν" και να επιδιώξουν το όνειρο της TV καριέρας, από όπου αναλώναν το 70-80-90% της εκπομπής τους να κατηγορούν και να "καταγγέλουν" τα "χάλια" που έβλεπαν άλλους να υλοποιούν στην τηλεόραση (και σε αντίθεση με τους ίδιους, συνεχίζουν να το κάνουν και με επιτυχία και με την στήριξη του καναλιού που τους φιλοξενεί) επιστρέφουν εκεί;
Θοδωρής Βαμβακάρης, Τάκης Γιαννούτσος (8-10)Στην αρχή είχαν όντως ενδιαφέρον, μετά όμως το έριξαν στο σορολόπ. Επανήλθαν προ ημερών στη συχνότητα, έπειτα από μία αποτυχημένη θητεία στον (ραδιοφωνικό και τηλεοπτικό) ΑΝΤ-1. Για να δούμε... (από το την ραδιοφωνική στήλη Τετράδιο της Ελευθεροτυπίας)
Στις ιδιωτικές επιχειρήσεις, όταν κάποιος φεύγει για να πάει κάπου "καλύτερα" συνήθως δεν επιστρέφει ποτέ.. Κι αν επιστρέψει, γιατί κατάλαβε την βλακεία που έκανε, θα είναι για μια θέση, λιγουλάκι καλύτερη από εκεί που ήταν πριν φύγει.. Να δικαιολογήσει τουλάχιστον την "ανοδική του πορεία".. Οτι η καριέρα συνεχίζεται..
Στην περίπτωση των σταρ "διεθνούς καριέρας" στην Ελλάδα, δεν συμβαίνει ακριβώς το ίδιο.. (για να μην το κρατάμε στους Βαμβακάρη - Γιαννούτσο μόνο.. παρότι μέχρι τώρα σε ραδιόφωνο και τηλεόραση, άφηναν να περάσει λίγος χρόνος, πριν παραδεχτούν το "λάθος" ή την "αποτυχία" επιστρέφοντας με ουρά αντί για καλάμι). Η Άννα, η Δέσποινα, ο Σάκης, ο Κωστέτσος, ααα, και κάποιες ηθοποιοί που αυτή τη στιγμή αγννοώ τα ονόματα τους, έφυγαν, έκαναν το φεγγάρι τους έξω, ή απλά πήγαν σε 5-10 πάρτυ, πήραν αυτόγραφα από 10-20 επωνύμους (έβγαλαν και φωτογραφίες) και γύρισαν..
Για να κάνουν ακριβώς το ίδιο με αυτό που έκαναν πριν.. Κι ούτε γάτα, ούτε ζημιά.. (ίσως να είχαν χάσει και ένα μικρό ποσοστό στο Χρηματιστήριο Αξιών της ShowBiz). Αλλά όταν το στομάχι γουργουρίζει, ή απλά τα μικρά και μίζερα της Ελλάδας, τελικά δεν παύουν να είναι μεγαλεία και δάφνες έστω και μικρότερης κλίμακας, είναι καλούτσικα.. Δεν είναι αυτά που ονειρευτήκαμε, αλλά ...τι να κάνουμε; είναι ΚΑΛΟΥΤΣΙΚΑ.. Περνάμε ΚΑΛΟΥΤΣΙΚΑ.. Τα καταφέρνουμε ΚΑΛΟΥΤΣΙΚΑ..
Πως λοιπόν, τολμάμε μετά (ή και πριν), να κοροϊδεύουμε αυτούς, που σαν κι εμάς, έχουν όνειρα, και βγαίνουν στην μάχη για να τα κατακτήσουν;
Πώς ειρωνευόμαστε όλους αυτούς, που το αν θα επιστρέψουν εκεί που ήταν το επιλέγουν οι ίδιοι, με τους δικούς τους όρους και προϋποθέσεις, και όχι γιατί τους ξέρασε το σύστημα που πήγαν να χωθούν;
Γιατί η Εφη Θώδη να χαρακτηρίζεται γελοία επειδή τραγουδάει το "Can't take my eyes off of you" και θέλει κι αυτή διεθνή καριέρα;
και από ποιους;
που εχουν πετύχει τί στην δικιά τους "διεθνή καριέρα";
Πολλές φορές μας είναι πολύ εύκολο να βλέπουμε την καμπούρα του άλλου, να ασχολούμαστε με το αγκάθι στο μάτι του δίπλα, και ίσως πώς θα του το καρφώσουμε καλύτερα εκεί, γιατί δεν μπορούμε να δούμε το δικό μας..
'Η γιατί μας πονάει πολύ περισσότερο..
Γιατί θέλουμε να επιβεβαιώσουμε το "καλούτσικα" το δικό μας, με το "χάλια" του άλλου..
Γιατί πιστεύουμε ότι αν κατακεραυνώσουμε τον απέναντι μας θάβοντας όλους τους άλλους δεν θα προλάβει να δει και να παρατηρήσει τα δικά μας τα χάλια..
Γιατί ειναι πιο εύκολο να κάνουμε κριτική στους άλλους, παρά να διορθώσουμε τα δικά μας στραβά..
Ισως γιατί ξέρουμε ή πιστεύουμε ότι τα δικά μας δεν διορθώνονται.. Οτι είμαστε καλούτσικοι, ή ζούμε καλούτσικα εδώ που ζούμε, ας είναι εκεί που φτύναμε λίγο ή πολύ πριν κυνηγήσουμε την δική μας "διεθνή" "τηλεοπτική" "χολιγουντιανή" "τοπ μοντελική" "υψηλοραπτική" ... καριέρα..
Μην έχοντας πετύχει αυτά που οραματιστήκαμε για τον εαυτό μας, μπορούμε να κερδίσουμε κάτι από αυτό.. να γίνουμε λίγο περισσότερο αξιοπρεπείς, ταπεινοί και με σεβασμό στον συνάθρωπο.. Που ίσως να τα καταφέρει καλύτερα από εμάς, όσο κι αυτό αν πονέσει την μικρή ψυχή μας..