Η Καναδή ερμηνεύτρια / συνθέτης Loreena McKennitt είναι αποκλειστική παραγωγός, ιδιοκτήτρια και διαχειρίστρια της δισκογραφικής εταιρείας «Quinlan Road», που γνωρίζει διεθνή επιτυχία. Με δισκογραφική πορεία δύο δεκαετιών, η «εκλεκτική κελτική» μουσική της McKennitt κέρδισε σημαντική αναγνώριση και πολλά βραβεία πωλήσεων στη Νότια και Βόρεια Αμερική, την Ευρώπη, την Αυστραλία και την Ασία.
Το έβδομό της πλήρες άλμπουμ έχει τίτλο An Ancient Muse, είναι παραγωγή της Λορίνα ΜακΚένιτ και ηχογραφήθηκε στα Real World Studios στην Αγγλία. Σε αυτή την έβδομη full-length ηχογράφησή της, η McKennitt ακολουθεί τη Μούσα της και ταξιδεύει στο χρόνο, από την Ελλάδα της Ομηρικής εποχής έως την Κωνσταντινούπολη της Οθωμανικής αυτοκρατορίας και την Αγγλία την εποχή των Σταυροφοριών. Όπως και σε προγενέστερους δίσκους της, ιδιαίτερα στον πολλαπλά πλατινένιο The Book Of Secrets (Το Βιβλίο των Μυστικών), η McKennitt αντλεί έμπνευση από την ιστορία και τις μεταναστεύσεις του κέλτικου λαού, αναμειγνύοντας τη μελωδική ευαισθησία της σκωτσέζικης και της ιρλανδικής μελοποιημένης ποίησης με τις μουσικές παραδόσεις της Ελλάδας, της Τουρκίας, της Ισπανίας, ακόμη και της Σκανδιναβίας.
Οι μουσικοί συνεργάτες συμπεριλαμβάνουν τους Brian Hughes, Donald Quan, Hugh Marsh, Caroline Lavelle, Steáfán Hannigan, Rick Lazar, Hossam Ramzay, Annbjørg Lien, Nigel Eaton, Manu Katché, Charlie Jones, Ben Grossman, Jason Hann, Tal Bergman, Tim Landers, Clive Deamer, Ed Henley. Ο Haig Yazdjian, ο Πάνος Δημητρακόπουλος και ο Σωκράτης Σινόπουλος εμφανίζονται σε διάφορα κομμάτια του δίσκου, όπως άλλωστε και ο Γιώργος Κοντογιάννης στο μπουζούκι και το συγκρότημα κρουστών Κρόταλα. Ο Yazdjian είναι αρμένικης καταγωγής αλλά μένει μόνιμα στην Ελλάδα, όπως και ο Δημητρακόπουλος, ο Σινόπουλος, ο Κοντογιάννης και τα μέλη του συγκροτήματος Κρόταλα. Σύμφωνα με τη McKennitt, “Η συμμετοχή τους στο δίσκο αποφασίστηκε μόλις έμαθα πως οι Κέλτες είχαν περάσει και από την Ελλάδα. Συγκεκριμένα, το 279 π.Χ. οι Κέλτες επιχείρησαν να λεηλατήσουν τους Δελφούς. Δεν χρειαζόμουν τίποτα άλλο για να στραφώ προς την Ελλάδα. Αυτό το ιστορικό γεγονός ήταν σαν μία άδεια να ανοίξω μια πόρτα προς την ελληνική λογοτεχνία και τις ελληνικές επιρροές. Έτσι, ήθελα να προσεγγίσω αυτόν τον τόπο μέσα από αυτά τα όργανα.”