Νέοι τρόποι εξαπάτησης των χρηστών έκαναν την εμφάνισή τους μέσω ίντερνετ. Ανυποψίαστοι χρήστες δέχονται παραπλανητικά email που τους ζητούν να συμπληρώσουν προσωπικά στοιχεία τους.
Οι δράστες ισχυρίζονται ότι ανήκουν στην Επιτροπή Εμπορίου ή το Υπουργείο Δικαιοσύνης και προσπαθούν να εξαπατήσουν τους καταναλωτές έτσι ώστε εκείνοι να τους στείλουν τα προσωπικά τους στοιχεία.
Οι κρατικές υπηρεσίες είναι οι τελευταίες σε μια σειρά παρόμοιων φαινομένων που έχει αναστατώσει τράπεζες, πιστωτικούς οργανισμούς και φυσικά χιλιάδες πολίτες του διαδικτύου.
Αναλυτές εκτιμούν ότι αν και οι οικονομικοί οργανισμοί είναι τα συχνότερα θύματα σε παρόμοιες απάτες, ωστόσο τελευταία όλο και περισσότεροι hacker χρησιμοποιούν τα ονόματα υπουργείων και κυβερνητικών υπηρεσιών για να εξαπατήσουν τους χρήστες και να τους αποσπάσουν οικονομικές πληροφορίες.
Το λεγόμενο phishing (ψάρεμα) σχετίζεται με την αποστολή mail που έχουν την ταυτότητα οικονομικών οργανισμών και προτρέπουν τα θύματα να οδηγηθούν σε μια ειδική τοποθεσία στο διαδίκτυο (site) και να καταχωρήσουν εκεί προσωπικά οικονομικά στοιχεία τους.
Οι χρήστες, θεωρώντας ότι πρόκειται για κρατικές οικονομικές υπηρεσίες, πέφτουν θύματα των hacker με καταστροφικά αποτελέσματα για τους τραπεζικούς τους λογαριασμούς.
Οι phishers συνηθίζουν επίσης να στέλνουν παραπλανητικά mail με συνημμένα που περιέχουν κακόβουλο λογισμικό που μπορεί να περισυλλέξει προσωπικές πληροφορίες και να τις αποστείλει σε τρίτους.
Οι εγκληματικές συμμορίες στις ΗΠΑ αλλά και σε ολόκληρο τον κόσμο χρησιμοποιούν τις πληροφορίες για να αποσπούν χιλιάδες δολάρια από τους χρήστες ή για να πωλούν τις ταυτότητές των χρηστών στην υπόγεια παραοικονομία της μαφίας που βασίζεται στην κλοπή ταυτότητας.
Ανησυχητικά στοιχεία
Τον περασμένο Μάιο τα site που είχαν δημιουργηθεί για να συλλέγουν προσωπικά στοιχεία εξαπατημένων χρηστών ήταν 37.438, αριθμός που τριπλασιάστηκε σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Υπολογίζεται ότι τα τελευταία δύο χρόνια συνολικά οι χρήστες έχουν χάσει 630 εκ. δολάρια εξαιτίας της δράσης hacker με το συγκεκριμένο τρόπο (phishing).
Προσοχή! Λάβετε μέτρα
Οι ειδικοί συνιστούν στους χρήστες να μην ανοίγουν συνημμένα άγνωστων mail και να μην πατούν πάνω σε link που βρίσκονται εντός mail που τους οδηγούν σε σελίδες τρίτων.
Επιπλέον πρέπει να ελέγχουν τη γνησιότητα των στοιχείων κάθε φορά που ένας κρατικός φορέας, μια τράπεζα ή οποιοσδήποτε άλλος τους ζητά προσωπικά στοιχεία είτε μέσω mail, είτε τηλεφωνικά.
Πηγή: e-go