Προαστιακός και οι τιμές καρτών απεριορίστων διαδρομών
Ημερομηνία Τρίτη, 10 Μάρ 2009 @ 11:00 Θέμα/Κατηγορία Σκέψεις, Θέσεις και Γνώμες
Αποστολέας rixea
Από τον Νοέμβριο του 2008 χρησιμοποιώ καθημερινά τον προαστιακό για να πάω στον τόπο εργασίας μου. Η διαδρομή που ακολουθώ είναι Άνω Λιόσια προς Αεροδρόμιο και αντίστροφα. Το πρώτο πράγμα που έκανα ήταν να βγάλω μια κάρτα απεριορίστων διαδρομών διάρκειας ενός μήνα. Μετά από τηλεφωνική επικοινωνία με τον τμήμα εξυπηρέτησης του συγκοινωνιακού φορέα με ενημέρωσαν ότι η άξια για την συγκεκριμένη διαδρομή είναι 100E. παρόλα αυτά την ίδια ενημέρωση πήρα και από τα σημεία έκδοσης καρτών του προαστιακού. Μέχρι σήμερα λοιπόν όλα καλά. είχα πειστεί ότι το αντίτιμο είναι αυτό των 100E παίρνοντας το ενημερωτικό φυλλάδιο του προαστιακού και μελετώντας το με πολύ προσοχή ένιωσα πραγματικά χαζός που ένας ακόμη δημόσιος φορέας με κλέβει και θα σας εξηγήσω το γιατί.
Το ενημερωτικό φυλλάδιο του προαστιακού για τις κάρτες διαδρομών και τις τιμές τους
1. έχει εφαρμοστεί τιμολογιακή πολιτική για 13 ζώνες κινήσεως μεταξύ των σταθμών
2. η ζώνη που πληρώνω είναι αυτή μεταξύ Αγ Θεoδώρων και Δ.Α.Α. φαινομενικά είναι σωστό γιατί είναι η μόνη ζώνη που καλύπτει την διαδρομή Άνω Λιόσια και Δ.Α.Α. (υπάρχει και ζώνη Κιάτο Δ.Α.Α αξίας 120E)
τώρα αρχίζουν τα παράλογα
3. με μια καλύτερη μάτια του χάρτη ζωνών ανακαλύπτει κανείς ότι από Μαγούλα μέχρι Κορωπί η άξια της διαδρομής είναι 20E γιατί εντάσσεται στην αστική ζώνη
4. λίγο πιο κάτω ακολουθεί μια άλλη ζώνη ανάμεσα στους σταθμούς Παλλήνη και Δ.Α.Α αξίας 50E
αν κανείς προσθέσει τα δύο ποσά 20Ε+50Ε μας κάνει 70Ε .. βγάζοντας δυο κάρτες λοιπόν έχω πληρώσει στο ακέραιο την άξια της διαδρομής Άνω Λιόσια Δ.Α.Α με κέρδος 30Ε μηνιαίως. Ποσό μεγαλύτερο από το κόστος κτίσης μιας μηνιαίας κάρτας για την αστική ζώνη.
Αν κανείς αναγάγει τα 30E σε διάρκεια 10 μηνών έχουμε κέρδος 300E τουλάχιστον.
Ούτε αυτό είναι σωστό όμως:
Η διαδρομή Παλλήνη - Δ.Α.Α κοστίζει 50E στην διαδρομή αυτή υπάρχουν 3 σταθμοί που ανήκουν στην αστική ζώνη και ένας εκτός αυτής. Άρα έχουμε και λέμε 20E κάρτα για την αστική ζώνη και 30E επιπλέον για το κομμάτι Κορωπί - Δ.Α.Α. και αυτό είναι καταχρηστικό. (αυτό καταλαβαίνω από την συγκεκριμένη ζώνη)
Έχω την αίσθηση λοιπόν ότι το για να κινηθεί κανείς σε όλη την αστική ζώνη στον προαστιακό συν το αεροδρόμιο θα πρέπει να καταβάλει μόνο το ποσό των 50E μηνιαίως
Δηλαδή κέρδος 50E τον μήνα.. 500E σε 10 μήνες κτλ
Δεν μπαίνω στην διαδικασία να κάνω αναγωγή σε κάρτες 6 μηνών η ενός χρόνο.
Να αναφέρω μόνο ότι αυτήν την στιγμή μου ζητούν για κάρτα ενός χρόνου 900E ενώ θα μπορούσε με δύο κάρτες να είναι 750E ενώ το σωστό θα ήταν 450 E
Πρέπει να τονίσω ότι οι εργαζόμενοι στον Δ.Α.Α είναι πάρα πολλοί. Τα 100E είναι υπερβολικά τα 50E όχι. Πολύ λίγοι είναι οι εργαζόμενοι που χρησιμοποιούν τον προαστιακό.
Αποφάσισα να κινούμαι με ποδήλατο και προαστιακό για να πάω στην δουλειά μου. Αισθάνομαι όμως άσχημα όταν ανακαλύπτω ότι με κοροϊδεύουν (και ας μου επιτραπεί) και να με κλέβουν.
Παρακαλώ διορθώστε το λάθος που έχει γίνει. Είναι σίγουρο ότι ο κόσμος θα γεμίσει τα βαγόνια του προαστιακού και τα κέρδη σας θα αυξηθούν.
Αν έχω δίκαιο η άδικο ενημερώστε με.
Με το παραπάνω δεν νομίζω να βλάπτω την βιωσιμότητα του μέσου αλλά να την υπερασπίζομαι.
rixea - Δημήτρης Κουλούρης
Ο Rixea μας έστειλε για δημοσίευση μια ανοιχτή επιστολή προς τους υπευθύνους του Προαστιακού σιδηροδρόμου για τις χρεώσεις των καρτών απεριορίστων καρτών και το παράλογο της τιμολογιακής πολιτικής που ακολουθείται. Σύμφωνα με αυτά που παραθέτει οι χρεώσεις αυτές δείχνουν άδικες και αδικαιολόγητες και καθιστούν την χρήση αυτού του μέσου ασύμφορη (ίσως να δικαιολογεί και την περιορισμένη χρήση του από τις χιλιάδες των εργαζομένων στην ευρύτερη περιοχή του αεροδρομίου στα Σπάτα για την καθημερινή τους μετακίνηση και το ότι προτιμούν τα λεωφορεία του ΟΑΣΑ ή το αυτοκίνητό τους)..
|