Ενα νεαρό ζευγάρι ξεκινά τη ζωή του ως νιόπαντρο. Εχει βρει ένα όμορφο σπίτι με μεγάλο κήπο και ονειρεύεται να φτιάξει τη δική του οικογένεια. Εκείνος δουλεύει σε βιβλιοπωλείο, εκείνη είναι καλλιτέχνιδα και έχει το δικό της ατελιέ. Οι εξελίξεις, όμως, είναι αρκετά διαφορετικές απ’ ό,τι θα τις ήθελε και, αν τα πάντα στην επιφάνεια φαντάζουν ειδυλλιακά, από «μέσα» δεν είναι. Είναι μήπως το «κακό μάτι» που το περιτριγυρίζει ή μια κακότυχη μοίρα που το ακολουθεί και δεν μπορεί να κάνει παιδιά;
Ενα νιόπαντρο ζευγάρι με προβλήματα γονιμότητας και ένα πτώμα κάτω από τα γεράνια «πρωταγωνιστούν» στη μαύρη κωμωδία του Κλεάνθη Δανόπουλου, «Στο βάθος κήπος»
«Η «μοίρα» ή το «μάτι» είναι στοιχεία που κινούν την ιστορία χωρίς να βρίσκονται στο επίκεντρό της... Αυτό που εξερευνούμε είναι ο σκοτεινός κόσμος που ανακαλύπτει ο ήρωας, ο παραλογισμός που συναντά στην προσπάθειά του να δώσει μια λύση στο πρόβλημα που αντιμετωπίζει». Βασισμένο στο πρώτο διήγημα μιας λογοτεχνικής συλλογής του Κλεάνθη Δανόπουλου, με τίτλο «Αθωότητες» (εκδόσεις «Πατάκη»), το «Στο βάθος κήπος», που θα «βγει» στις αίθουσες στις 27 Οκτωβρίου με την υπογραφή στη σκηνοθεσία του ίδιου του συγγραφέα, μας βάζει στον ιδιότυπο μικρόκοσμο μιας ομάδας ανθρώπων που σίγουρα «έχει να πει πράγματα και για τη δικιά μας κοινωνία».
Ιδωμένη μέσα από τον ψυχισμό του αρσενικού που πέφτει πάνω σε ένα αλλοπρόσαλλο φάσμα καταστάσεων και προκαταλήψεων, όταν καλείται να δώσει μια λύση στο ζήτημα που ρίχνει σκιά στο γάμο του, τούτη η μαύρη κωμωδία (πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του σεναριογράφου, συγγραφέα και σκηνοθέτη Κλεάνθη Δανόπουλου με θητεία στον χώρο του θεάτρου και των οπτικοακουστικών μέσων) «σκάβει» στο χώμα ενός κήπου.
Εκεί προκύπτει και το «αναπάντεχο»...
Ο Φαίδωνας (ο σύζυγος) μπορεί να ακολουθεί τη συμβολή της Ινδής συναδέλφου του, για να ξορκίσει τα «μάγια» από το σπίτι του φυτεύοντας έναν φοίνικα, αλλά θα βρεθεί αντιμέτωπος με ένα ουρανοκατέβατο πτώμα που θα φέρει την Αστυνομία στην αυλή του και τη Μαφία μέσα στο σπίτι του.
Η ιδιοκτήτρια της μονοκατοικίας είχε προειδοποιήσει αυτόν και τη γυναίκα του: να προσέχουν τον κήπο και ποτέ να μην πειράξουν τα γεράνια.
Παίζοντας με το τι είναι ρεαλιστικό και τι όχι αλλά και τις ισχύουσες αντιλήψεις μας γύρω από το πώς επιλέγει κανείς να πορευτεί στο παρόν και το μέλλον, ο Κλεάνθης Δανόπουλος κάνει το πρώτο του μεγάλο κινηματογραφικό βήμα φέτος σε μια εποχή που το ελληνικό σινεμά βρίσκεται σε αναβρασμό αλλά και σε ένα ιδιαίτερα δημιουργικό σταυροδρόμι.
«Η βράβευση του «Κυνόδοντα» στο Φεστιβάλ των Κανών και του Αντώνη Καφετζόπουλου στο Φεστιβάλ του Λοκάρνο για την ερμηνεία του στην «Ακαδημία Πλάτωνος» είναι μια καλή συγκυρία για το ελληνικό σινεμά...
Ενα νέο κινηματογραφικό νομοσχέδιο, την αναγκαιότητα του οποίου η νέα κυβέρνηση δείχνει να έχει κατανοήσει, θα εξασφαλίσει περισσότερες ευκαιρίες κίνησης των ελληνικών ταινιών στο εξωτερικό. Πολλοί κάνουν ταινίες με αυτοθυσία, ένας δημιουργός όμως δεν μπορεί να κάνει ταινίες μόνο με αυτοθυσία», μας εξηγεί.
Το «Στο βάθος κήπος» ανήκει στις ελληνικές ταινίες που πρωτοστατούν στα εγκαίνια της φετινής σεζόν.
Το στοίχημα τώρα είναι να πετύχει «η επικοινωνία με το κοινό», όπως σχολίασε ο σκηνοθέτης, που επιδίωξε και υλοποίησε την κινηματογραφική μεταφορά του διηγήματός του, με κύρια πρόκληση «την προσαρμογή ενός πολυπρόσωπου στόρι στα δεδομένα της αφήγησης στη μεγάλη οθόνη».
Η ταυτότητα
Πρωταγωνιστές του «Στο βάθος κήπος» είναι ο Βασίλης Μαυρογεωργίου (ο σεναριογράφος, σκηνοθέτης και πρωταγωνιστής της επιτυχημένης στο θέατρο «Κατσαρίδας») και η Ηλέκτρα Τσακαλία (στον πρώτο πρωταγωνιστικό ρόλο της στο σινεμά ύστερα από άλλες κινηματογραφικές και τηλεοπτικές συμμετοχές της).
Τους πλαισιώνουν οι Τζένη Ρουσσέα, Λαέρτης Μαλκότσης, Δημήτρης Πουλικάκος, Αποστόλης Τότσικας, Βίνα Τσαουχάν-Τζοτζολάκη, Γιώργος Κοψιδάς και Ερνέστος Βουτσίνος σε ρόλους... ιδιοκτητών, αστυνομικών και μαφιόζων που τους κάνουν τη ζωή δύσκολη, όταν στον κατά τα άλλα μαγευτικό κήπο της μονοκατοικίας τους ξεπροβάλλει αναπάντεχα ένα αγνώστου ταυτότητος πτώμα.
Πηγή: Εθνος