Μέχρι πρόσφατα, που συνειδητοποίησα ότι
εδώ και αρκετές εβδομάδες δεν έχω ξανακούσει ούτε μία σχετική διαφήμιση / δυσφήμιση για την συνδρομητική τηλεόραση της Νοβα, ούτε μια αρνητική αναφορά στα ρεπορτάζ εκπομπών και ειδήσεων (πχ κάθε τόσο είχαν "καταγγελίες" για την "περίεργη σχέση" της Super League και της Forthnet / Multichoice / Nova και ότι κανείς δεν συμπαθεί την "κακή Νόβα")..
Αυτό που με βοήθησε να ..συνειδητοποιήσω την ξαφνική σιωπή για την τόσο δυναμική καμπάνια που το ίδιο ξαφνικά έσβησε, ήταν κάποιες
μονόλεπτες και βάλε (άρα πιο ακριβές σε κόστος ραδιοφωνικού χρόνου) διαφημίσεις για το καταπληκτικό πρόγραμμα της Νοβα που πλέον παίζουν στα μέσα του κ. Αλαφούζου.. "
Τι ωραία ντοκιμαντέρ που μπορείτε να δείτε", "
τι ωραίες ταινίες" και περιμένω με αγωνία να ακούσω και το "
τι ωραία αθλητικά".. Κόστισε λίγο παραπάνω στην Forthnet αλλά η καμπάνια όσο απότομα ξεκίνησε, άλλο τόσο απότομα τελειωσε!
Αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι το εξής:
ΟΚ, ο βασικός λόγος για την κακία απέναντι στη
Νοβα ήταν ότι πήρε πάλι την πλειονότητα των μεταδόσεων για τους αγώνες του ελληνικού πρωταθλήματος, ενώ ο
ΣΚΑΙ μειοδότησε και δεν πήρε τίποτα (ή σχεδόν τίποτα).. Φτού κακή Νόβα λοιπόν, που δεν μας αφήνεις να κάνουμε τον Καρμίρη τον νέο Σωτηρακόπουλο του ΣΚΑΙ.. (όπως και παλίοτερα, φτου κακέ ΑΝΤ1 και Κυριακού που δεν μας αφήνεις να μεταδώσουμε τις συναυλίες μας από το Καλλιμάρμαρο, τι κακός πρόεδρος της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής είσαι εσύ).. Τίποτα καινούργιο σε αυτό.. Αλλά μήπως ξεκίνησε αλλιώς; πχ, "ρε Φορθνετ, τόσα λεφτά ήξερες να δώσεις για να αγοράσεις τη MultiChoice και τα δικαιώματα για τους αγώνες.. Για διαφήμιση δεν θα δώσεις τίποτα και σε μας;" Μήπως κι ένας λόγος εκκίνησης της εκστρατίας (ή όποιας εκστρατίας) ήταν / είναι λοιπόν και οι απολαβές από τις διαφημίσεις; Ή απώλειες από έσοδα;
Η , μπορεί να δούλεψε κι ανάποδα;
πχ, παίρνει τηλέφωνο η Νοβα στις εκδόσεις / ραδιοτηλεοπτικές επιχειρήσεις Αλαφούζος:
-μπορείτε να σταματήσετε να λέτε κακίες για την υπηρεσία μας;
-οχι δεν μπορούμε, έχουμε χρέος να ενημερώσουμε τους καταναλωτές τηλεοπτικών προϊόντων για το συμφέρον τους..
-μα δεν υποχρεώνουμε κανέναν να τις αγοράσεις...
-ναι αλλά πρέπει οι ακροατές και οι τηλεθεατές να αρκούνται στα λίγα που είναι και τσάμπα.. Δεν μας αρέσει η τιμολογιακή πωλητική σας.. Είστε ακριβοί.. Αν είχατε την συνδρομή πιο φτηνά, εμείς θα τους λέγαμε να γίνουν όλοι συνδρομητές.. ΑΛΗΘΕΙΑ!
-και εσάς τι σας νοιάζει αν είμαστε ακριβοί; Νόμιμοι δεν είμαστε; Από την τσέπη σας τα παίρνουμε; Μήπως έχετε κάτι προσωπικό μαζί μας;
-Προσωπικό; Οχι, προς Θεού.. Πάνω από όλα έμείς βάζουμε τον πολίτη και το συμφέρον του. Αφού τώρα έχουμε σταμπάρει τα ακριβά εστιατόρια και θα ξεκινήσουμε και για εκεί καμπάνια.. Να μην πατάει κανείς, και να πάει ο κόσμος να τους τα κάψει, τα ρημάδια.. Και να τρώνε παντεσπάνι, που θα βγάλουμε προσφορά με την Καθημερινή της Κυριακής. Και που να πιάσουμε και τα μοντέλα βιζιτούδες.. Πού ζητάνε τα μαλλιά της κεφαλής τους όταν τα κορίτσια στην Φυλής πεινάνε..
-καλά, επειδή δεν καταλαβαίνω τι μου λέτε, να σας πω για κάτι άλλο που μας απασχολεί. λέμε να αγοράσουμε 200.000 ευρώ διαφημιστικό χρόνο σε σας..
-οχι, ρε γμτ, θα πρέπει να κόψουμε την καμπάνια γιατι δεν έχουμε αλλού πρόχειρο χρόνο να σας δώσουμε.. και βγάζουμε τώρα και μια καινούργια καμπάνια για το πώς κάνει σεξ ο ουρακοτάγκος πάνω σε κάτι φωτοβολταϊκά, διαβάζοντας εκπαιδευτικά βιβλία -πιο φτηνά από των άλλων-, και ανακυκλώνοντας αλουμινένια κουτάκια σε όλες τις γείτονιές, ψηφίζοντας την αγαπημένη του στο Ι ΛΑΒ ΓΕΙΤΟΝΙΑ GR, και είμαστε πολύ στριμωγμένοι από ραδιοφωνικό χρόνο.. Δεν πιστεύω να συζητάτε για λιγότερα από 30 σποτς την μέρα των 60'', έτσι; Πάντως, να ξέρετε ... αν μας ρωτήσει κανένας: δεν συμφωνούμε με αυτό που κάνετε και χρεώνετε έτσι τον κοσμάκη..
Και σκάει (το ρήμα αυτή την φορά) η ιδέα στον HotStation:
Αν ας πούμε εγώ το έχω μανιάτικο ότι η Κοκα Κολα δεν μας δίνει ούτε διαφήμιση ούτε χορηγίες, φταίω μετά να ξεκινήσω μια καμπάνια, για το πόσο πιο νόστιμο και υγειινό είναι το νεράκι του Θεού; Και δεν το χρεώνει η καλή ΕΥΔΑΠ "πανάκριβα" όπως η κακή τρία εψιλον; για να μην πω για το τσάι / γάλα / καφέ στα κέντρα απόρων του δήμου;
..μέχρι "ξαφνικα" να αλλάξει γνώμη η καλή (πλέον) 3Ε και να αποφασίσει εντελώς απρόσμενα ότι πρέπει να τοποθετήσει ένα budget 80.000 ευρώ σε διαφημιστική προβολή στον HotStation.gr (και 60Κ να είναι θα τα βρούμε)!
Και το ηθικό ερώτημα: Αν όντως πιστεύω ότι ότι η Κοκα κόλα βλάπτει την υγεία, ή έστω δεν την οφελεί, και κακώς υπάρχει.. Οτι πρώτα αυτό, και μετά η οικονομική κρίση, η ανεργία, η εγκληματικότητα και η παιδεία που πάει από το κακό στο χειρότερο, είναι από τις κύριες προτεραιότητες αυτού του τόπου και του ιστοτόπου. Πόσο ηθικά σωστό είναι να πω, "ας βάλω νερό στο κρασί μου, ας δώσω τόπο στην ..οργή, δεν είναι ούτε και τόσο κακή εταιρία / προιον, υπάρχουν και άλλοι χειρότεροι - ποτέ δεν κοιτάμε τον εαυτό μας - αλλά δυστυχώς είναι ήδη πελάτες μας" και να αποσιωπίσω τις θέσεις / απόψεις / προτεραιότητες μου.. ;
Οταν έχεις ένα Μέσο που χρησιμοποιεί "αγαθούς" στην κοινή γνώμη και από όλους αγαπητούς και αποδεκτούς (άσε και την μόδα) σκοπούς και τρόπους προσέγγισης, όπως την οικολογία και το περιβάλλον, ζητάς από τους ακροατές σου να συμμετέχουν σε εβδομαδιαίες "ΔΡΑΣΕΙΣ" για να αλλάξουν τον κόσμο και την κοινωνία που ζουν (δεντροφυτεύστε, ανακυκλώστε, ποτίστε, μαζέψτε σκουπίδια, κλπ), το νιώθω πολύ ύπουλο -παράλληλα αλλά υπόγεια- να "καθοδηγείς" τον κόσμο που σε εμπιστεύεται και σε ..ακολουθεί, για να εξυπηρετήσεις οικονομικά, πολιτικά, επιχειρηματικά ή όποιου άλλου είδους συμφέροντα, δικά σου ή άλλων.. Συμφωνώ, όλα τα άλλα Μέσα το κάνουν (εφημερίδες, κανάλια, ραδιόφωνα, πορταλς, κλπ) αλλά εκεί γίνεται πολύ πιο φανερά και ξεκάθαρα.. Και δεν ισχυρίζονται ότι είναι "διαφορετικοι"..