Τη δριμεία κριτική της Ευρωπαϊκής Επιτροπής δέχεται το Facebook, μετά την επιστολή της πρώτης στην οποία τονίζει ότι οι αλλαγές στις αρχικές ρυθμίσεις του Δεκεμβρίου ήταν «απαράδεκτες». Αξιωματούχοι δήλωσαν ότι το Facebook χρειαζόταν αρχικές ρυθμίσεις που θα εξασφάλιζαν ότι μόνο οι επιλεγμένες από τον χρήση επαφές θα μπορούσαν να δουν το προφίλ του. Επεσήμαναν ακόμη ότι οι χρήστες θα πρέπει να έχουν δυνατότητα αποκλειστικής επιλογής του κατά πόσο οι πληροφορίες που δημοσιεύουν στην ιστοσελίδα εμφανίζονται σε μηχανές αναζήτησης. Τα σημεία αυτά περιγράφουν το πλαίσιο της διαφωνίας που έχει ξεσπάσει ανάμεσα στις αρχές προστασίας προσωπικών δεδομένων της Ε.Ε. και του Facebook, φανερώνοντας την πρόθεση της Ευρώπης να υπερασπιστεί ενεργά τα προσωπικά δεδομένα των πολιτών της.
Οι αλλαγές στους όρους χρήσης που εφάρμοσε το Facebook τον Δεκέμβριο σήμαιναν στην ουσία ότι τα πολλές πληροφορίες στο προφίλ του χρήστη δεν μπορούσαν να μένουν κρυφές, μεταξύ των οποίων και οι λίστες των φίλων τους στο κοινωνικό δίκτυο. Από την πλευρά του, ο διευθυντής δημόσιας πολιτικής του Facebook για την Ευρώπη, Ρίτσαρντ Άλεν, δήλωσε αρχικά ότι η εταιρεία έχει προχωρήσει σε αλλαγές για την ικανοποίηση των Ευρωπαίων αρμόδιων, ωστόσο επεσήμανε ότι υπάρχουν κάποιες περιοχές όπου η εταιρεία δεν είναι διατεθειμένη να συμβιβαστεί με τις ευρωπαϊκές επιταγές.
Για παράδειγμα, οι αρχές της Ε.Ε. θέλουν να δοθεί η δυνατότητα στους χρήστες να χρησιμοποιούν ψευδώνυμα στις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης, κάτι που είναι αντίθετο με μια από τις βασικές αρχές λειτουργίας του Facebook, που ζητά από τους χρήστες να εγγράφονται με το πραγματικό τους όνομα. «Θα προσπαθήσουμε να εξηγήσουμε ότι δεν μπορούμε να επιτρέψουμε κάτι τέτοιο», συμπλήρωσε.
Το Facebook ενθαρρύνει τους χρήστες του να μοιράζονται τον τεράστιο όγκο πληροφορίας που οι ίδιοι δημοσιεύουν στο προφίλ τους, ανεβάζοντας με αυτό τον τρόπο την αξία του στη διαφημιστική αγορά και διατηρώντας το προβάδισμα σε όρους «κοινωνικής βαρύτητας» σε σχέση με τους ανταγωνιστές του, και κυρίως, το Twitter.
Η διάσημη υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης, που ξεπερνά τα 400 εκατομμύρια εγγεγραμμένων χρηστών, έρχεται αντιμέτωπο με κριτική και στις δύο όχθες του Ατλαντικού. Στις ΗΠΑ, το Κέντρο Πληροφορίας Ηλεκτρονικών Προσωπικών Δεδομένων, κατέθεσε αγωγή κατά του Facebook τον Δεκέμβριο στην Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου (FTC) της χώρας, ενώ και στελέχη της τελευταίας κατηγόρησαν την υπηρεσία ότι δεν λαμβάνει τα απαραίτητα μέτρα για την προστασία των χρηστών.
Επιπλέον, στον Καναδά, η εταιρεία έχει υποχρεωθεί να εφαρμόσει αλλαγές στις πολιτικές σε ότι αφορά τα προσωπικά δεδομένα μετά την πρόθεση της καναδικής κυβέρνησης να προχωρήσει την υπόθεση στα δικαστήρια.
Πηγή: kathimerini.gr με πληροφορίες Financial Times