Κινηματογραφική διάρρηξη και κλοπή έργων τέχνης από την Εθνική Πινακοθήκη


Ημερομηνία Δευτέρα, 09 Ιαν 2012 @ 21:00
Θέμα/Κατηγορία Θέματα γενικού ενδιαφέροντος

Αποστολέας LavantiS



Πρόβες διάρρηξης από χθες το βράδυ έκαναν οι δράστες της κλοπής των δύο πινάκων ζωγραφικής και ενός σχεδίου από την Εθνική Πινακοθήκη. Οι δράστες ενεργοποιούσαν τον συναγερμό του εξωτερικού χώρου ώστε να φαίνεται πως μπλοκάρει και όταν ο φύλακας ...απηύδησε από τους ήχους, τον απενεργοποίησε. Οι διαρρήκτες δεν ...πίστευαν στα αυτιά τους με την εξέλιξη αυτή και σήμερα το πρωί που μπήκαν μέσα ...δούλεψαν με την ησυχία τους.


Από χθες το βράδυ δούλευαν το σχέδιό τους για την κλοπή των πινάκων από την Εθνική Πινακοθήκη οι δράστες.

Όπως έγινε γνωστό έκαναν μάλιστα ...πρόβες και πέτυχαν να οδηγήσουν τον ίδιο τον φύλακα στο να απενεργοποιήσει τον συναγερμό και σήμερα το πρωί να κάνουν ...περίπατο.

Ενεργοποιούσαν συνεχώς τον συναγερμό και ο υπάλληλος της φύλαξης, ο οποίος κατά τους ελέγχους που έκανε δεν διαπίστωνε τίποτα, για να έχει το ...κεφάλι του ήσχυχο, τον απενεργοποίησε!

Η κίνηση αυτή έστρωσε «κόκκινο χαλί» στους διαρρήκτες, οι οποίοι άρπαξαν έναν πίνακα του Pablo Picassο, έναν του Piet Mondrian και ένα έργο σε χαρτί, του Ιταλού Guglielmo Caccia (Moncalvo).

Το χρονικό της διάρρηξης
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΕΛΑΣ για το θέμα, η διάρρηξη έγινε γύρω στις 04.30, αφού οι δράστες απενεργοποίησαν τον συναγερμό και παραβίασαν πόρτα αλουμινίου εξωτερικού χώρου.

Οι διαρρήκτες άρπαξαν:

Έναν πίνακα ζωγραφικής, λάδι σε μουσαμά, διαστάσεων 56 Χ 40, του Ισπανού ζωγράφου Pablo Picasso που φιλοτεχνήθηκε το έτος 1939 και απεικονίζει γυναικείο κεφάλι.

Το έργο αυτό αποτέλεσε το 1949 δωρεά του καλλιτέχνη προς τους Έλληνες, για την προσφορά τους και για την γενναία αντίσταση τους κατά την διάρκεια της ναζιστικής κατοχής.

Έναν πίνακα ζωγραφικής, λάδι σε μουσαμά, διαστάσεων 35 Χ 44, του Ολλανδού ζωγράφου Piet Mondrian που φιλοτεχνήθηκε το έτος 1905 και απεικονίζει ανεμόμυλο κατά μήκος ποταμού.

Το έργο αυτό αγοράσθηκε το 1963 από τον Αλέξανδρο Παππά και αποτέλεσε δωρεά προς την Εθνική πινακοθήκη.

Ένα έργο σε χαρτί, πέννα με αραιωμένη σέπια, διαστάσεων 27 Χ 16,8 του Ιταλού Guglielmo Caccia (Moncalvo) και απεικονίζει τον 'γιο Diego de Alcala σε έκσταση με την Αγία Τριάδα και τα σύμβολα του πάθους.

Το έργο απετέλεσε δωρεά το 1907 του Γρηγορίου Μαρασλή προς την Εθνική πινακοθήκη.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΕΛΑΣ, κατά τη διάρρηξη ενεργοποιήθηκε ο ανιχνευτής κίνησης στον χώρο των περιοδικών εκθέσεων, στον οποίο πήγε αμέσως ο φύλακας,ο οποίος είδε έναν από τους δαρρήκτες και τον καταδίωξε.

Κατά τη διαφυγή του ο κλέφτης εγκατέλειψε στον χώρο ένα επίσης σημαντικό πίνακα του Ολλανδού ζωγράφου Piet Mondrian, που απεικονίζει ένα τυπικό αγρόκτημα.

Όπως προέκυψε κατά την έρευνα, οι δράστες, στις 19.58 χθες απενεργοποίησαν δέσμη συναγερμού και παραβίασαν μπαλκονόπορτα, χωρίς όμως να την ανοίξουν, με αποτέλεσμα όταν ήχησε ο συναγερμός και ο φύλακας ήλεγξε εσωτερικά τον χώρο, να μην διαπιστώσει παρουσία ατόμων ή ίχνη διάρρηξης και να απενεργοποιήσει τον συναγερμό.

Στη συνέχεια οι δράστες ενεργοποίησαν διαφορετικές δέσμες συναγερμού, χωρίς όμως να εισέρχονται στον χώρο. Σε όλες τις περιπτώσεις ο φύλακας δεν διαπίστωνε παρουσία προσώπων.

Σήμερα το πρωί οι δράστες, αφού άνοιξαν την πόρτα που ήδη είχαν παραβιάσει, μπήκαν στο εσωτερικό και άρπαξαν από τον χώρο της έκθεσης τα έργα τέχνης (βγάζοντας τα από τις κορνίζες τους).


Ποιοι μπορεί να είναι οι δράστες
Οι διαρρήκτες πάντως φαίνεται να γνώριζαν λεπτομέρειες για τον χώρο και τους πίνακες που φιλοξενούσε.

Οι αστυνομικοί που ασχολούνται με την υπόθεση εξετάζουν το ενδεχόμενο να ανήκουν σε διεθνές κύκλωμα ή να διέπραξαν την κλοπή κατά παραγγελία.

Η διαρρηξη πάντως θέτει πολλά ερωτήματα σχετικά με την ασφάλεια της Εθνικής Πινακοθήκης, η οποία φιλοξενεί έργα μεγάλων καλλιτεχνών.


Οπως στη Γαλλία
Ο τρόπος που έγινε η κλοπή κάνει τους αξιωματικούς της ΕΛ.ΑΣ. να μιλούν για διεθνές κύκλωμα που «χτυπά» χώρους τέχνης, καθώς το περιστατικό σχετίζεται με τη ληστεία που είχε γίνει το Μάιο του 2010 στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στο Παρίσι, με στόχο πέντε πίνακες του Πικάσο και του Ματίς συνολικής αξίας 100 εκατ. ευρώ.

Οι δράστες κατάφεραν να αποπροσανατολίσουν τον φύλακα της Πινακοθήκης, καθώς ενεργοποίησαν τουλάχιστον δύο φορές τους συναγερμούς την Κυριακή το βράδυ. Ο φύλακας απενεργοποίησε τους συναγερμούς καθώς θεώρησε ότι ήταν άνευ σημασίας, μίλησε με την εταιρεία σεκιούριτι, η Αμεση Δράση πήγε στην Πινακοθήκη, αλλά τελικά η ενεργοποίηση αποδόθηκε σε πουλιά. Ετσι, τα ξημερώματα οι ληστές ανενόχλητοι παραβίασαν μια γυψοσανίδα στην πλευρά όπου βρίσκεται η καφετέρια της πινακοθήκης και πέρασαν από εκεί στην αίθουσα όπου βρίσκονταν τα έργα. Οταν στις 4.45 ξαναχτύπησε ο εσωτερικός συναγερμός ο φύλακας μπήκε στην κυρίως αίθουσα της Εθνικής Πινακοθήκης, όπου είδε το δράστη.

Οπως κατέθεσε δεν ήταν οπλισμένος, ούτε τον απείλησε, πέταξε τον ένα πίνακα και έφυγε. Το περιστατικό με τα «προβλήματα» στους συναγερμούς είχε παρατηρηθεί και στη ληστεία της Γαλλίας, γι' αυτό και εκτιμάται ότι μπορεί να είναι διεθνές κύκλωμα. Αλλωστε, όπως όλα δείχνουν, οι ληστές γνώριζαν καλά το χώρο και πήγαν έχοντας ως στόχο τους συγκεκριμένους πίνακες του Πικάσο και του Μοντριάν. Οι αρχές δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο να εκτελούσαν εντολές συλλεκτών μεγάλων έργων τέχνης που θα ήθελαν τα συγκεκριμένα έργα στη συλλογή τους. Αλλωστε, είναι πολύ δύσκολο οι πίνακες να πωληθούν στην ελεύθερη αγορά, καθώς είναι πασίγνωστοι.

Πάντως, η διοίκηση της Εθνικής Πινακοθήκης καλείται τώρα να δώσει εξηγήσεις για τα διάτρητα μέτρα ασφαλείας σε ένα πολύ σημαντικό κτίριο στην καρδιά της Αθήνας. Ερωτώμενος για το θέμα ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Χρ. Παπουτσής, χαρακτήρισε τα μέτρα ανύπαρκτα, ενώ κατηγόρησε το φύλακα και την εταιρεία σεκιούριτι για καθυστερημένη αντίδραση ωρών. «Λυπάμαι, πάρα πολύ γιατί ένα τεράστιας αξίας έργο όπως αυτό, εκλάπη. Από εκεί και πέρα όμως είναι ένα θέμα που θα πρέπει να οδηγήσει σε επαναπροσδιορισμό των όρων ασφάλειας της Εθνικής Πινακοθήκης», τόνισε.


Ιστορικές ληστείες
Οι κλοπές έργων τέχνης πάντα γοήτευαν το κοινό, ενώ πολλές από αυτές έμελλε να μεταφερθούν στη μεγάλη οθόνη. Αλλωστε, στα τελευταία εκατό χρόνια μια σειρά διάσημων έργων, πίνακες κυρίως, εξαφανίστηκαν από μουσεία και συλλογές προκαλώντας αναστάτωση και ατέρμονες συζητήσεις. Πάντως, η πλέον γνωστή και αμφιλεγόμενη υπόθεση είναι η κλοπή της «Μόνα Λίζα» στις 21 Αυγούστου 1911 μέσα από το Μουσείο του Λούβρου. Οι έρευνες και η ανακριτική διαδικασία έμελλε να οδηγήσουν σύντομα σε αδιέξοδο και ο πασίγνωστος πίνακας του Ντα Βίντσι θα παρέμενε εξαφανισμένος για δύο ολόκληρα χρόνια. Τελικά, ο δράστης συνελήφθη δύο χρόνια αργότερα: Ηταν ένας Ιταλός υπάλληλος του Μουσείου, ο οποίος πίστευε ότι ο πίνακας έπρεπε να επιστραφεί στην Ιταλία.

Το 1967 στόχος κλεφτών έγιναν σκίτσα (και πάλι) του Πάμπλο Πικάσο, αλλά και του Βρετανού γλύπτη Χένρι Μουρ αξίας 200.000 δολαρίων. Τα έργα κλάπηκαν από έκθεση που διοργάνωνε το Πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν και βρέθηκαν δύο χρόνια αργότερα. Το 2000 τρεις ένοπλοι ληστές εισέβαλαν στο Εθνικό Μουσείο Τεχνών στη Στοκλόχμη, πήραν δύο πίνακες του Ρενουάρ και έναν πίνακα του Ρέμπραντ. Το 2001 η αστυνομία κατάφερε να βρει τον έναν πίνακα του Ρενουάρ, ενώ τον δεύτερο μόλις τον Μάρτιο του 2005 στο Λος Αντζελες.

Οσο για τον περίφημο έργο του Εντουανρτ Μουνκ «Η Κραυγή» έγινε στόχος κλεφτών όχι μία, αλλά δύο φορές: Την πρώτη φορά, το 1994, ο δράστης ζήτησε λύτρα προκειμένου να επιστρέψει τον πίνακα, ο οποίος ωστόσο ανακαλύφθηκε έναν χρόνο αργότερα. Και ακόμη, στις 22 Αυγούστου 2004 μαζί με την «Κραυγή» κλάπηκε και η «Παναγία»: Οι δύο πίνακες βρέθηκαν στις 31 Αυγούστου 2006. Τρεις συνελήφθησαν και καταδικάστηκαν, αν και ένας από τους δράστες εξακολουθεί να διαφεύγει.


Παπουτσής: Ανύπαρκτοι οι κανόνες ασφαλείας
Ανύπαρκτους χαρακτήρισε ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη,Χρήστος Παπουτσής, τους κανόνες ασφαλείας της Εθνικής Πινακοθήκης.

Απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων, έκανε λόγο για καθυστέρηση ωρών στην αντίδραση των επιφορτισμένων με τη φύλαξη της Πινακοθήκης. Όπως ανέφερε, ενημερώθηκε ότι κατά τη διάρκεια της διάρρηξης «υπήρξε μόνο ο ένας φύλακας, ο οποίος ήταν μέσα στο Μουσείο κι ότι ενώ άκουσε τέσσερις με πέντε φορές το συναγερμό να χτυπάει, ενημέρωσε την αρμόδια ιδιωτική ασφάλεια που φυλάσσει το Μουσείο «και προφανώς η αντίδρασή τους ήταν πάρα πολύ καθυστερημένη».

Πηγή: Εθνος.gr - Ημερησία






Το άρθρο αυτό προέρχεται από

HotStation.gr Greek Radio online


http://www.HotStation.gr

Το URL της ιστορίας αυτής είναι το εξής
http://www.HotStation.gr/article2815.html