Περαιτέρω ώθηση στις αγορές μέσω Διαδικτύου φιλοδοξούν να δώσουν τα νέα αυστηρότερα μέτρα προστασίας που σχεδίασαν επιχειρήσεις πιστωτικών καρτών και αναμένεται να λάβει η πλειοψηφία των online καταστημάτων. Όπως αναφέρει το βρετανικό δίκτυο BBC, από τις 30 Ιουνίου όλα τα διαδικτυακά καταστήματα οφείλουν να συμμορφωθούν με τα νέα μέτρα, που αποσκοπούν στην μεγαλύτερη προστασία των προσωπικών δεδομένων των καταναλωτών, ενώ θα ελέγχονται για την τήρησή τους κάθε τρεις μήνες και θα πιστοποιούνται σε ετήσια βάση.
Παράλληλα, αυστηρές θα είναι και οι κυρώσεις για όσα καταστήματα δεν τηρούν τους όρους, αφού μεταξύ των ποινών είναι και η απαγόρευση πωλήσεων. Αφορμή για τα νέα μέτρα ασφάλειας αποτέλεσαν τα διαρκώς αυξανόμενα κρούσματα υποκλοπών προσωπικών δεδομένων (όπως ο αριθμός της πιστωτικής κάρτας), που μόνο φέτος υπολογίζονται στα δύο εκατομμύρια.
Οι μεγαλύτερες εταιρίες πιστωτικών καρτών (Mastercard, Visa, American Express, Diners, Discover και JCB) υιοθέτησαν έναν κώδικα ασφαλείας (PCI), με στόχο την προστασία των online αγορών και των διαδικασιών πληρωμής.
Όλα τα διαδικτυακά καταστήματα που εκτελούν περισσότερες από 20.000 συναλλαγές ετησίως θα πρέπει να συμμορφωθούν με τα πρότυπα του PCI, πράγμα που αφορά δεκάδες χιλιάδες online καταστήματα από κάθε γωνιά του πλανήτη.
Μεταξύ των προτύπων του PCI συγκαταλέγονται μέτρα για τις πληροφορίες πιστωτικών καρτών και τα άτομα που έχουν πρόσβαση σε αυτές, καθώς επίσης και ρυθμίσεις για το μέγεθος του κωδικού πρόσβασης (password) και τη συχνότητα αλλαγής του.
"Αν δεν υιοθετηθούν αυτοί οι κανόνες, το κόστος θα είναι τεράστιο", υποστήριξε ο Τζον Βερντέσι, αντιπρόεδρος του τμήματος ηλεκτρονικού εμπορίου της Mastercard.
Όπως εκτιμούν αναλυτές, οι διαδικτυακές επιχειρήσεις που θέλουν να συνεχίσουν την "πορεία" τους θα πρέπει να συμμορφωθούν με τα νέα μέτρα, καθώς η ελλιπής ασφάλεια στις online αγορές είναι ο κυριότερος ανασταλτικός παράγοντας στην εξέλιξή τους.
Πηγή: ΕΡΤ ΑΕ