Είναι τα Εισόδια της Θεοτόκου
Γιορτάζουν ο Μάριος και η Μαρία

5η Θεατρική Καλοκαιρινή Κατασκήνωση &#&#–;; Σπέτσες 2006

Θεάματα : Θέατρο - Κινηματογράφος - Τηλεόραση

Για 5η συνεχή χρονιά το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση οργάνωσε με επιτυχία την Θεατρική Καλοκαιρινή Κατασκήνωση στο φιλόξενο περιβάλλον της Αναργυρείου Σχολής Σπετσών. Και φέτος, όπως και σε προηγούμενες χρονιές, η συμμετοχή ήταν μεγάλη, γεγονός που αποδεικνύει ότι αυτό το θερινό Σεμινάριο έχει γίνει θεσμός στην επιμορφωτική δραστηριότητα των εκπαιδευτικών και των καλλιτεχνών που ενδιαφέρονται για τις παραστατικές τέχνες στην εκπαίδευση.


Τα τελευταία δε χρόνια, οι συνεργασίες του Δικτύου με φορείς από το εξωτερικό, αλλά και η ενεργός συμμετοχή του στις εργασίες του IDEA – (Διεθνής Οργανισμός για το Θέατρο στην Εκπαίδευση) έχουν ως αποτέλεσμα η θεατρική κατασκήνωση των Σπετσών να αποτελεί πόλο έλξης επαγγελματιών του χώρου και από άλλες χώρες.

Η κοινή διάθεση για γνώση βοήθησε τους εμψυχωτές να ενισχύσουν τη δημιουργική συνεργασία μεταξύ των συμμετεχόντων, οι οποίοι είχαν διαφορετικό επαγγελματικό υπόβαθρο. Παρ’ όλα αυτά, οι ομάδες εργασίας ανέπτυξαν πνεύμα ομαδικότητας, γεγονός που φάνηκε έντονα κατά τη διάρκεια των παρουσιάσεων της δουλειάς του κάθε εργαστηρίου.

Συμμετοχές: μαζί με τους εμψυχωτές 74 άτομα.
Οι συμμετέχοντες ήταν από Ελλάδα, Αγγλία, Γερμανία, Αμερική, Βέλγιο.
Ειδικότητες: εκπαιδευτικοί, καλλιτέχνες (performers, σκηνοθέτες), θεατρολόγοι

Εργαστήρια:
1. “Το Κωμικό, το Παιχνίδι και το Σώμα: Ανακαλύψτε το δικό σας Κλόουν”
Η ουσία της ανοησίας…η περιέργεια και η αθωότητα του παιδιού. Μια κατάσταση στην οποία ο ηθοποιός μέσα από τη διαθεσιμότητα του σώματος για παιχνίδι, υιοθετεί την αφέλεια και τη δεκτικότητα του κλόουν.
Marcelo Magni, ηθοποιός, σκηνοθέτης, συνιδρυτής και δάσκαλος του Theatre Complicite.

Συμμετείχε σε παραστάσεις του Theatre Complicite (A MINUTE TOO LATE, MORE BIGGER SNACKS NOW, THE VISIT, HELP I'M ALIVE, STREET OF CROCODILES, THE WINTER'S TALE, OUT OF A HOUSE LIVES A MAN) κι έχει συνεργαστεί με μεγάλους θιάσους όπως η Royal Shakespeare Company, το Royal National Theatre, το The Shakespeare's Globe, η Shared Experience κα. Έχει συνεργαστεί με σκηνοθέτες όπως είναι η Helena Kaut Housen, ο Neil Bartlett, η Nancy Meckler, η Annie Castledine, ο Γιώργος Κιμούλης για τη χορογραφία της Αντιγόνης στο Θέατρο της Επιδαύρου, η Kathryn Hunter και ο Jos Houben. Έχει διδάξει διαφορετικά είδη θεάτρου σε παγκόσμια κλίμακα και με μεγάλη χαρά δίδαξε και στις Σπέτσες.

2. “GUMMO GAMMA GIMMI - μόνο ο γρηγορότερος θα επιβιώσει”
Θέλαμε να μιλήσουμε για τις μικρές ιστορίες που συμβαίνουν στις μεγάλες πόλεις. Ιστορίες για την τρέλα της καθημερινής μας ζωής. Καθένας μας προσλαμβάνει τον άλλο ως ένα εμπόδιο που πρέπει να εκμηδενίσει.

Στη διάρκεια του εργαστηρίου, η ομάδα δημιούργησε ένα δρώμενο- παράσταση, που βασιζόταν στην υπόκριση και στην κίνηση. Οι προσωπικές εμπειρίες ενσωματώθηκαν στο δρώμενο.

Uta Plate, σκηνοθέτις, ηθοποιός, υπεύθυνη εκπαιδευτικών και ερευνητικών προγραμμάτων Schaubühne am Lehniner Platz, Βερολίνο, Γερμανία Michael Stasik, δραματουργός, Πολωνία/ Γερμανία

Uta Plate-Ούτα Πλάτε συνεργάστηκε ως σκηνοθέτις με τον αφρικανο-γερμανικό θίασο «Rangi Moja». Συνεργάζεται με το Θέατρο του Nordhausen στη δημιουργία ενός προγράμματος για το «θέατρο στη φυλακή», Το 1999, έγινε μέλος του θιάσου της Schaubühne am Lehniner Platz. Η Πλάτε εντάσσει στις παραγωγές του Θεάτρου εργαστήρια και συζητήσεις μετά τις παραστάσεις, μέσα στο πλαίσιο του «εργαστηρίου» της Schaubühne. Διευθύνει το θίασο 'Die Zwiefachen', που παρουσιάζει μέσα από εργαστήρια αυτοσχεδιασμού, κίνησης και γραφής, μια παράσταση κάθε χρόνο. Παράλληλα με τη δουλειά της στη Schaubühne, οργανώνει θεατρικά εργαστήρια και σεμινάρια κίνησης σε διάφορα μέρη του κόσμου, όπως στο Πανεπιστήμιο του Σαντιάγκο (Χιλή, 2004) και το Πανεπιστήμιο του Πεκίνου (Κίνα, 2005).

Ο Michael Stasik-Μίχαελ Στάσικ εκπαιδεύτηκε στο Θεατρο-παιδαγωγικό τμήμα του θεάτρου Schaubühne στο Βερολίνο (2001) και στο Τμήμα Τύπου της «Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης 2010» Γκόρλιτς (2005). Σπούδασε Φιλοσοφία, Ιστορία και Αφρικανικές Σπουδές στο Πανεπιστήμιο Χούμπολτ του Βερολίνου, πολωνικά και Φιλοσοφία στο Πανεπιστήμιο Jagiellonian της Κρακοβίας και είναι υπότροφος του Πανεπιστημίου Bρόκλαβ με αντικείμενο τις Πολιτικές και Ευρωπαϊκές Σπουδές. Συμμετείχε στη δημιουργία, οργάνωση και διεύθυνση ενός θιάσου με νέους στην Άκρα της Γκάνα. Από τον Οκτώβριο του 2005 συνεργάζεται με τον Daniel Banaczek, καλλιτέχνη video και performance.

3. «Aπό το παραμύθι στο επικό θέατρο: Οι αφηγηματικές τεχνικές»
Το παραμύθι είναι η αφετηρία για όλες τις αφηγηματικές τεχνικές. Υπάρχει μεγάλη ομοιότητα της παραδοσιακής αφήγησης με την τεχνική της αποστασιοποίησης που χρησιμοποίησε ο Μπρεχτ, κατά την οποία ο ηθοποιός καταργεί την ταύτιση του με το ρόλο και κάθε στιγμή υποδύεται το δραματικό πρόσωπο, παραμένοντας συνεχώς σε απόσταση απ’ αυτό. Στην παραδοσιακή αφήγηση γίνεται ακριβώς το αντίθετο: ο αφηγητής είναι αποστασιοποιημένος και, κάποιες στιγμές, δημιουργεί την εικόνα του ήρωα χρησιμοποιώντας κυρίως το φωνητικό κώδικα αλλά και τον εκφραστικό με την μορφολογική αλλαγή της μάσκας του προσώπου.

Το εργαστήριο στηρίχτηκε στις δύο αντίρροπες αυτές πρακτικές.
Τάκης Τζαμαργιάς, σκηνοθέτης, Πανεπιστήμιο Αθηνών
Ζωή Χατζηαντωνίου, θεατρολόγος, χορεύτρια

O Τάκης Τζαμαργιάς διδάσκει στο Μαράσλειο Διδασκαλείο Δημοτικής Εκπαίδευσης και στο ΤΕΑΠΗ Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει διδάξει τεχνικές θεάτρου σε επιμορφωτικά σεμινάρια εκπαιδευτικών της Α΄βάθμιας και Β΄βάθμιας εκπαίδευσης, κυρίως για το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση του οποίου είναι μέλος, στα εργαστήρια του τομέα Ανθρωπιστικών Σπουδών του ΠΤΔΕ, στο Σύλλογο Θεατρολόγων (ΠΕΣΥΘ), στις Φυλακές Ανηλίκων Κορυδαλλού, Υποκριτική στη Δραματική Σχολή του Πειραϊκού Συνδέσμου, καθώς και σε ποικίλα εργαστήρια δήμων και κοινοτήτων. Έχει ανεβάσει έργα ελληνικού κυρίως ρεπερτορίου είτε ως υπεύθυνος του Θεατρικής Σκηνής του Δήμου Κερατσινίου και της Εταιρείας Δυτικά της Πόλης είτε συνεργαζόμενος με ελεύθερους θιάσους και το Εθνικό Θέατρο. Συν-συγγραφέας στο βιβλίο Στοιχεία Θεατρολογίας της Α΄ Λυκείου (Αθήνα, ΟΕΔΒ, 1998), Πολιτιστικές Εκδηλώσεις στο Σχολείο Πρωτοβάθμια-Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Αθήνα, Ατραπός, 2004).

H Ζωή Χατζηαντωνίου έχει σπουδάσει χορό στην Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης και στο Dance Space Center (NYC), μουσική στο ωδείο του Πειραϊκού Συνδέσμου. Έχει συνεργαστεί με τις ομάδες: Χορολόγιον, Sinequanon, CosmosDance Co (NYC), Dance Free, Ευ Ζην, amorphy org, Δυτικά της Πόλης, θέατρο της Σιωπής, με την Πειραματική Σκηνή του Εθνικού, τα θέατρα Σφενδόνη και Αμόρε. Δουλειά της έχει παρουσιασθεί στο Joyce SoHo και στο Arts Evolving Theater (NYC). Διδάσκει θεατρική αγωγή σε σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, κίνηση και αυτοσχεδιασμό σε σεμινάρια και εργαστήρια θεάτρου.

ΠΡΟΒΟΛΕΣ ΤΑΙΝΙΩΝ
εισηγήτρια Τζωρτζίνα Κακουδάκη, Παν/μιο Πατρών «Από την αίσθηση στην εστίαση: η συμβολή του κινηματογράφου στη δραματουργία, την υποκριτική και τη σκηνογραφία του 20αι»
ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ: Η συμβολή των εικαστικών στη δημιουργία μιας νέας εικαστικής γλώσσας για τον κινηματογράφο. Η επίδραση των σουρεαλιστών στην απόδοση του σκηνικού περιβάλλοντος. Η μεταφορά της θεατρικής νοσταλγίας στον κινηματογράφο. Η λειτουργία του close up στις πρώτες δεκαετίες του κινηματογράφου και η εμβάθυνση του κινηματογραφικού ήρωα.

ΤΑΙΝΙΕΣ
«Ο άνθρωπος με την κινηματογραφική μηχανή» του Ντζέζα Βέρτοφ, 1929, USSR
«Tα παιδιά του παραδείσου» του Μαρσέλ Καρνέ, 1945, Γαλλία

Τζωρτζίνα Κακουδάκη, υποψήφια διδάκτωρ του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών Αθήνας. Έχει κάνει σπουδές υποκριτικής στο εργαστήριο του θεάτρου Στοά και θεατρικής αγωγής σε πλήθος σεμιναρίων. Υπεύθυνη της Βιβλιοθήκης και του Αρχείου του Εθνικού Θεάτρου (1997- 2004). Έχει παίξει στο θέατρο και τον κινηματογράφο. Διδάσκει Θεατρική Αγωγή στην Α΄βάθμια και Β΄βάθμια Εκπαίδευση και σε ενήλικες καθώς και σε εργαστήρια εφαρμογής πολυμέσων στην εκπαίδευση. Από το 2003, διδάσκει το μάθημα «Διδακτική του Θεάτρου.

"Θεωρία και Πρακτική» στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Πάτρας. Από το 2005, διδάσκει δραματουργία στην Δραματική Σχολή Εμπρός- Εργαστήριο και ιστορία και θεωρία κινηματογράφου στο ΙΕΚ Ακμή. Είναι μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.

Περισσότερες πληροφορίες:
www.theatroedu.gr, theatro@theatroedu.gr




Για να δημιουργήσετε έναν σύνδεσμο σε αυτό το άρθρο και να το αναφέρετε / εμφανίσετε στο δικό σας blog/ιστολόγιο, website, άρθρο ή όπου αλλού θέλετε, μπορείτε να κάνετε copy & paste τον παρακάτω HTML κώδικα:



Θα εμφανίζεται ως εξής: 5η Θεατρική Καλοκαιρινή Κατασκήνωση &#&#–;; Σπέτσες 2006



Σχετικές Θεματικές Ενότητες

Θέατρο - Κινηματογράφος - ΤηλεόρασηΜουσικά νέα - Συναυλίες - Δισκογραφία




Συντάκτης: LavantiS
Αναγνώσεις: 3662
Εκτύπωση Εκτύπωση

Βαθμολογία άρθρου:

Μέση βαθμολογία: 4,5 / 5
Αριθμός Ψήφων: 2

Παρόμοια θέματα

Sweet Charity στο θέατρο Badminton Sweet Charity στο θέατρο Badminton Το αριστούργημα του μίστερ μιούζικαλ Μπομπ Φόσι, δημιουργού...
Sweet Charity στο θέατρο Badminton Sweet Charity στο θέατρο Badminton Το αριστούργημα του μίστερ μιούζικαλ Μπομπ Φόσι, δημιουργού...
68ο Φεστιβάλ Κανών - Βραβεύτηκε ο Αστακός του Γιώργου Λάνθιμου 68ο Φεστιβάλ Κανών - Βραβεύτηκε ο Αστακός του Γιώργου Λάνθιμου Τεράστια διάκριση για τον Έλληνα σκηνοθέτη, Γιώργο Λάνθιμο,...
Περισσότερα για Θεάματα

Δημοφιλέστερα

Δεν βρέθηκαν προσφατες δημοσιεύσεις
..Τα πιο δημοφιλή

Δημοσιεύτηκαν πρόσφατα

Sweet Charity στο θέατρο Badminton Sweet Charity στο θέατρο Badminton Το αριστούργημα του μίστερ μιούζικαλ Μπομπ Φόσι, δημιουργού...
Η Βίκυ Καγιά απέλυσε την μητέρα της! Η Βίκυ Καγιά απέλυσε την μητέρα της! Είναι γνωστό πως για αρκετά χρόνια, από το ξεκίνημα της...
Αποστολή: Άνθρωπος και Περιβάλλον Αποστολή: Άνθρωπος και Περιβάλλον Ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ....
Περισσότερα στα Αρθρα μας

Πολυ-ψηφισμένα

Δεν βρέθηκαν προσφατες δημοσιεύσεις
Αλλες κατηγορίες και νέα

Υψηλότερη αξιολόγηση

Δεν βρέθηκαν προσφατες δημοσιεύσεις
Κι άλλες ειδήσεις