Παραολυμπιακοί Πεκίνο 2008 - 13ος ο Δεληκούρας στην ιστιοπλοϊα
Τετάρτη, 24 Σεπ 2008 @ 17:00
Γενικά : Θέματα γενικού ενδιαφέροντος
Με την 13η θέση στη γενική κατάταξη της μονοθέσιας κατηγορίας 2.4mR ολοκλήρωσε την προσπάθειά του ο Γιώργος Δεληκούρας στους Παραολυμπιακούς Αγώνες του 2008. Οι συμμετοχές συνολικά ήταν 16, από αντίστοιχες χώρες. Οι αγώνες ιστιοπλοΐας έγιναν στο Qingdao, 750 χλμ. ανατολικά του Πεκίνου, στις ίδιες εγκαταστάσεις με τους Ολυμπιακούς αγώνες. Από τις έντεκα προγραμματισμένες ιστιοδρομίες έγιναν τελικά οι δέκα, μέσα στην εβδομάδα 8-13 Σεπτεμβρίου.
Ο Δεληκούρας δεν ξεκίνησε καλά στην πρώτη ιστιοδρομία το μεσημέρι της Δευτέρας αφού μετά από πρόωρη εκκίνηση αναγκάστηκε να υποστρέψει και να ξεκινήσει ουσιαστικά τελευταίος απ' όλο το στόλο. Έτσι περιορίστηκε στην 15η θέση. Η επόμενη ιστιοδρομία της Δευτέρας επίσης δεν ήταν καλή αφού μετά από άλλη μια αποτυχημένη εκκίνηση τα περάσματά του ήταν 11 με 12 για να τερματίσει τελικά 13ος. Οι άνεμοι κατά τη διάρκεια της ημέρας παρέμειναν ασθενείς ΝΑ 6-7 knots.
Την Τρίτη το μεσημέρι στην 3η προγραμματισμένη ιστιοδρομία πάλι με ασθενείς ανέμους Νότιους όμως αυτή τη φορά κατάφερε να πλασαριστεί στην 9η θέση. Στη συνέχεια το ρεύμα δυνάμωσε και η διεύθυνση του ανέμου άλλαξε περίπου 20 μοίρες προς ΝΝΑ. Η 4η ιστιοδρομία ξεκίνησε με ασθενείς ανέμους γύρω στους 6 knots και ο Δεληκούρας μετά από μια καλή εκκίνηση από σταβέντο καβατζάρισε 2ος στα πρώτα όρτσα για να τερματίσει 3ος τελικά. Η τελευταία ιστιοδρομία της ημέρας ήταν μια ακόμη μέτρια κούρσα για τον Έλληνα ιστιοπλόο που περιορίστηκε στην 10η θέση.
Στην συνέχεια ήρθε το διάλειμμα της Τετάρτης 10 Σεπτεμβρίου και μια καταιγίδα το βράδυ που δεν επηρέασε όμως τους αγώνες καθώς όλοι ξεκουράζονταν στο Ολυμπιακό χωριό. Η ημέρα αυτή ήταν και μια ευκαιρία να γνωρίσουν οι αθλητές λίγο καλύτερα την ιστορική πόλη του Qingdao με τα 8,5 εκ. πληθυσμό!
Την Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου το πρόγραμμα είχε 3 ιστιοδρομίες αλλά ο καιρός είχε άλλη γνώμη. Το μετεωρολογικό δελτίο έδινε ασθενείς Β-ΒΔ ανέμους αλλά η συννεφιά και η πρωινή άπνοια ανάγκασαν την επιτροπή αγώνα να σηκώσει τη σημαία της αναβολής από νωρίς το πρωί. Τελικά στις 14:00 μετά το μεσημέρι έγινε η μοναδική ιστιοδρομία της ημέρας με πολύ ασθενείς ΑΝΑ ανέμους που δεν ξεπερνούσαν τους 5 knots. Στο τελευταίο σκέλος ο άνεμος έπεσε τελείως και τα σκάφη τερμάτισαν με τη βοήθεια του θαλάσσιου ρεύματος. Ο Δεληκούρας έκανε άλλη μια άσχημη κούρσα χάνοντας την ευκαιρία να διορθώσει τα αποτελέσματά του, καθώς στα τελευταία πρίμα ενώ ήταν δίπλα με τον Κινέζο αθλητή δεν μπόρεσε να εκμεταλλευτεί το ρεύμα για να ανέβει στην κατάταξη. Ο Κινέζος που ήξερε την περιοχή από 10ος που ήταν δίπλα στο Δεληκούρα τερμάτισε τελικά 5ος με τη βοήθεια του ρεύματος! Μετά τον τερματισμό η επιτροπή αγώνα έστειλε όλα τα σκάφη στο λιμάνι λόγω άπνοιας και ανέβαλε τις υπόλοιπες 2 ιστιοδρομίες της Πέμπτης για τις επόμενες ημέρες.
Η Παρασκευή ξημέρωσε με πολύ καλές προοπτικές καθώς η λιακάδα και η ζέστη προμήνυαν μια καλή μπουκαδούρα το μεσημέρι. Τελικά ο άνεμος ήρθε από ΝΔ με το ρεύμα να είναι κόντρα σε αυτόν. Στην πρώτη εκκίνηση της ημέρας το ρεύμα σπρώχνει τα σκάφη προς την γραμμή με αποτέλεσμα πολλοί να βγουν έξω αρκετά δευτερόλεπτά πριν ακουστεί η κόρνα της εκκίνησης. Η επιτροπή αγώνα αναγκάζεται να δώσει γενική ανάκληση και ετοιμάζεται για επανάληψη της εκκίνησης. Στην δεύτερη εκκίνηση όλοι προσπαθούν να κρατηθούν μακριά από τη γραμμή καθώς το ρεύμα τους σπρώχνει προς τα εμπρός αντίθετα απ' τον αέρα. Ο Δεληκούρας έχει διαλέξει να φύγει σοφράνο, δίπλα από το πλοίο επιτροπής, και είναι πολύ πιο ψηλά απ' όλους. Με το σήμα της εκκίνησης ο Έλληνας ιστιοπλόος έχει μεγάλο πλεονέκτημα σε σχέση με τον υπόλοιπο στόλο το οποίο διατηρεί μέχρι και τα πρώτα όρτσα όπου καβατζάρει 3ος! Ο στόλος μπαίνει στα πρίμα και περίπου στο μέσον της διαδρομής έρχεται η μεγάλη αλλαγή και ο άνεμος από τις 240 μοίρες γυρνάει στις 180! Οι τρεις πρώτοι (ο Γάλλος, ο Καναδός και ο Έλληνας) βρίσκονται σε εξαιρετικά δυσμενή θέση καθώς όλος ο στόλος έχει κρατηθεί δεξιά και ταξιδεύει δευτερόπριμα ενώ αυτοί βρίσκονται πιο αριστερά και ταξιδεύουν πλαγιοδρομία αντί για πρίμα! Τα πράγματα χειροτερεύουν καθώς ο στόλος πλησιάζει στην πόρτα για τα δεύτερα όρτσα αφού οι τρεις πρώτοι έχουν χάσει ουσιαστικά το πλεονέκτημα του "χώρου" πριν το καβατζάρισμα. Ο Γάλλος και ο Έλληνας καβατζάρουν την λάθος σημαδούρα αναγκαστικά και το πληρώνουν ακριβά. Ο Δεληκούρας κατάφερε να διορθώσει κάπως με μια τολμηρή επιλογή τέρμα αριστερά προς την κατεύθυνση της αλλαγής του ανέμου και να τερματίσει 7ος. Ο Γάλλος (στη συνέχεια αργυρός Παραολυμπιονίκης) καταποντίστηκε στην 11η θέση. Ακόμη και ένα μικρό λάθος αποδεικνύεται καταστροφικό όταν το επίπεδο συναγωνισμού είναι τόσο υψηλό.
Στην επόμενη 8η ιστιοδρομία των αγώνων ο άνεμος έχει στραφεί ακόμη πιο αριστερά στις 160 (από 180) και ο Δεληκούρας μετά από μια καλή εκκίνηση διαλέγει το αριστερό κομμάτι του στίβου για τα πρώτα όρτσα. Έλα όμως που πάλι ο καιρός δεν του κάνει το χατίρι και καβατζάρει 10ος στα πρώτα όρτσα. Τελικά τερματίζει 14ος ένα δευτερόλεπτο πίσω από τον Κινέζο. Η Παρασκευή 12 Σεπτεμβρίου είναι η πιο άτυχη ημέρα των αγώνων για την Ελληνική συμμετοχή στα 2.4mR.
Το Σάββατο τελευταία ημέρα των αγώνων έχουν προγραμματιστεί 2 ιστιοδρομίες. Ο άνεμος από ανατολικά στα 7 knots και η λιακάδα δημιουργούν ιδανικές συνθήκες για τον αγώνα. Στην εκκίνηση ο Δεληκούρας είναι σε πολύ καλή θέση καθώς ελέγχει όλο το στόλο μετά τα πρώτα μέτρα. Στη συνέχεια ο στόλος μοιράζεται και οι μισοί διαλέγουν το αριστερό τμήμα ενώ οι υπόλοιποι το δεξί. Ο Δεληκούρας ταξιδεύει δεξίνεμος προς το αριστερό κομμάτι του στίβου και αργεί πολύ να γυρίσει στην αλλαγή του ανέμου ταξιδεύοντας τη φάτσα. Στα πρώτα όρτσα είναι 12ος θέση που διατηρεί μέχρι και τον τερματισμό.
Ακολουθεί η 10η και τελευταία ιστιοδρομία που ξεκινάει με τον άνεμο να έχει γυρίσει 10 μοίρες δεξιά σε σχέση με την προηγούμενη. "Αφού δεν μας πάει το αριστερό θα πάμε δεξιά" και μετά από μια επίσης πολύ καλή εκκίνηση ο Δεληκούρας καβατζάρει 9ος στα πρώτα όρτσα για να τερματίσει τελικά 8ος με το κλείσιμο των αγώνων.
Αναλυτικά οι θέσεις του Δεληκούρα ήταν (15)-13-9-3-13-(14)-7-14-12-8 και με 79 βαθμούς ποινής καταλαμβάνει την 13η θέση της γενικής κατάταξης.
Γενικά οι συνθήκες του θαλάσσιου στίβου στο Qingdao μπορούν να χαρακτηρισθούν από δύσκολες έως πολύ δύσκολες, αντάξιες του κορυφαίου ιστιοπλοϊκού γεγονότος στον κόσμο. Παρόλα αυτά και ενώ θα περίμενε κανείς ότι τα φαβορί θα ξεχωρίσουν ακριβώς λόγω της αυξημένης δυσκολίας είχαμε πολλές ανατροπές από αουτσάιντερ. Αυτό εξηγείται από το ανεβασμένο επίπεδο όλων των συμμετεχόντων που είχαν κάνει μεγάλη προετοιμασία για τους Παραολυμπιακούς. Χαρακτηριστικό του υψηλού επιπέδου είναι ότι στις 8 πρώτες θέσεις φιγουράρουν επαγγελματίες ή ημιεπαγγελματίες ιστιοπλόοι. Οι 7 πρώτοι έχουν μια διακριτή βαθμολογική διαφορά από τους υπόλοιπους. Από το 10 μέχρι το 13 της κατάταξης βρίσκονται οι ερασιτέχνες ιστιοπλόοι όπου έχουμε 4 σκάφη με 9 βαθμούς διαφορά μετά από 10 ιστιοδρομίες, ενώ στις 3 τελευταίες θέσεις βρίσκονται οι αθλητές των χωρών που δεν προκρίθηκαν αλλά ήρθαν να συμμετέχουν μετά από ειδική πρόσκληση της Διεθνούς Παραολυμπιακής Επιτροπής.
Μετά τον αγώνα ο Δεληκούρας δήλωσε: "Δεν μπορώ να πω ότι είμαι ικανοποιημένος με την 13η θέση αλλά έτσι όπως εξελίχθηκαν τα πράγματα αυτό μου άξιζε. Συνειδητοποίησα πόσο δύσκολο ήταν το πλασάρισμα στην οκτάδα αλλά και πόσο κοντά έφτασα στην επιτυχία. Ο αγώνας γενικά κρίθηκε στις λεπτομέρειες. Όποιος έκανε έστω και ένα μικρό λάθος το πλήρωνε πολύ ακριβά! Πρώτη φορά τρέχω σε τόσο δύσκολο στίβο με τόσο υψηλού επιπέδου συναγωνισμό αλλά και τόσο καλό κλίμα: 10 ιστιοδρομίες στα 2.4mR και ούτε μια ένσταση! Είμαι ευτυχισμένος που μπόρεσα να είμαι παρών στο κορυφαίο αθλητικό γεγονός έστω κι αν δεν τα πήγα τόσο καλά. Όλη τη χρονιά είχα επιτυχίες κατά την προετοιμασία μου. Έχω γεμίσει το σπίτι με κύπελλα αλλά σ' αυτόν τον αγώνα η τύχη δεν με πήγαινε από την αρχή. Το 13 που πήρα στους 13ους Παραολυμπιακούς αγώνες με χαρακτηρίζει απόλυτα. Είναι όμως τέτοια η εμπειρία που αποκόμισα από την Παραολυμπιακή regatta που αισθάνομαι σαν να αποφοίτησα από μεταπτυχιακά ιστιοπλοΐας :-) Η διοργάνωση άγγιξε την τελειότητα και οι Κινέζοι εθελοντές και οργανωτές πραγματικά μας συγκίνησαν με την προθυμία και την φιλοξενία τους. Στην τελετή λήξης χαλάσαμε πολλά χαρτομάντιλα σκουπίζοντας τα δάκρυα του αποχαιρετισμού. Νομίζω ότι έτσι πρέπει να μετράμε την επιτυχία των αγώνων, από τα δάκρυα των αθλητών και των εθελοντών και όχι από τα ποσοστά τηλεθέασης και τον αριθμό των ρεκόρ που καταρρίπτονται".
Στην ερώτηση τι θα κάνεις από δω και πέρα, ποιοι είναι οι στόχοι σου, ο Δεληκούρας απαντά: "Για μερικές εβδομάδες θα ξεκουραστώ, το χρωστάω στην οικογένειά μου που με στήριξε κοντά τρία χρόνια τώρα. Έχω και σημαντικό έργο στο αεροδρόμιο όπου εργάζομαι. Δεν σκέφτομαι να σταματήσω την ιστιοπλοΐα. Μπορεί να μην πήγα καλά στην δεύτερη συμμετοχή μου σε Παραολυμπιακούς αγώνες αλλά όποιος νομίζει ότι μπορεί να τα καταφέρει καλύτερα από μένα, θα πρέπει πρώτα να με περάσει μέσα στη θάλασσα και σας βεβαιώνω ότι αυτό θα είναι δύσκολο, πάρα πολύ δύσκολο"
Κάτι τελευταίο που θα ήθελες να δηλώσεις; "Θέλω να ευχαριστήσω αυτούς που με βοήθησαν να φτάσω μέχρι το Πεκίνο. Δεν είναι μια τυπική επανάληψη αυτή η δήλωση. Μοιάζει με κλισέ οι αθλητές να ευχαριστούν τους χορηγούς τους αλλά αυτό που έχω να πω εγώ είναι ότι χωρίς τους χορηγούς δεν θα πήγαινα σε 2 Ολυμπιάδες. Δείτε το επίπεδο των αθλητών που δεν έχουν χορηγούς και θα καταλάβετε… Είμαι ευγνώμων στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (http://www.aia.gr/) όπου και εργάζομαι γιατί με στηρίζει αδιάλειπτα από το 2003 σε κάθε μου βήμα. Επίσης ευχαριστώ πολύ την Media Communications (http://www.mcoms.com) και τον φίλο μου Κώστα Σακελλαρίου, την Aegean Airlines (http://www.aegeanair.com) και τον καλό φίλο και συνάδελφο Δημήτρη Γερογιάννη, την εταιρεία UFIS Airport Solutions (http://www.ufis-as.com) και τον Σουηδό διευθυντή της κ. Anders Sagadin που ενώ έχει έδρα στην Αυστρία χορηγεί εμένα, έναν αθλητή από την Ελλάδα.
Τέλος πρέπει να ευχαριστήσω και τους ανθρώπους του αθλήματος, ξεκινώντας από την Ε.Ι.Ο. να ευχαριστήσω την κα Νίκη Αναστασίου που είναι ένα γερό στήριγμα για όλη την Παραολυμπιακή ομάδα ιστιοπλοΐας δίνοντας λύσεις όπου χρειάζεται και τέλος το Δ.Σ. του ομίλου μου, του ιστορικού Ι.Ο.Π. που είναι ο ναυτικός όμιλος που ξεκίνησε την ιστιοπλοΐα ΑμΕΑ στην Ελλάδα. Να μην το ξεχνάμε ποτέ αυτό!"
Την προετοιμασία του Δεληκούρα στήριξε ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (www.aia.gr) που είναι και ο βασικός χορηγός του από το 2003, ενώ χορηγοί ήταν επίσης οι εταιρείες Media Communications (www.mcoms.com), Aegean Airlines (www.aegeanair.com) και UFIS Airport Solutions (www.ufis-as.com)
Φωτογραφίες ελεύθερες από δικαιώματα από τον αγώνα υπάρχουν στην διεύθυνση:
Προσωπική ιστοσελίδα του Δεληκούρα αφιερωμένη στην ιστιοπλοΐα
Για να δημιουργήσετε έναν σύνδεσμο σε αυτό το άρθρο και να το αναφέρετε / εμφανίσετε στο δικό σας blog/ιστολόγιο, website, άρθρο ή όπου αλλού θέλετε, μπορείτε να κάνετε copy & paste τον παρακάτω HTML κώδικα:
Θα εμφανίζεται ως εξής: Παραολυμπιακοί Πεκίνο 2008 - 13ος ο Δεληκούρας στην ιστιοπλοϊα
|