Ο Μυστικός Δείπνος έγινε την Τετάρτη 1η Απριλίου του 33 μ.Χ;
Τρίτη, 19 Απρ 2011 @ 10:00
Περίεργα : Νέα και Περίεργα
Εκείνη την εποχή σίγουρα δεν έλεγαν ψέματα την πρωταπριλιά. Την 1η Απριλίου του 33 μ.Χ όμως φαίνεται πως έγινε ο Μυστικός Δείπνος λίγο πριν ο Ιούδας προδώσει τον Χριστό.
Μια διαφορετική άποψη και μια εντελώς νέα οπτική στην εορτή του Πάσχα δίνει ο Βρετανός καθηγητής του Κέμπριτζ, σερ Κόλιν Χάμφρεϊς, ο οποίος ισχυρίζεται ότι ο Μυστικός Δείπνος έγινε Τετάρτη. Ο ίδιος επικαλείται την αστρονομία, Ιερά Κείμενα και ένα αρχαίο εβραϊκό ημερολόγιο.
Στα Ευαγγέλια του Ματθαίου, του Μάρκου και του Λουκά αναφέρεται ότι ο Μυστικός Δείπνος συμπίμπτει με το εβραϊκό Πάσχα, ενώ σύμφωνα με τον Ιωάννη ο Χριστός και οι μαθητές του συνέφαγαν μία μέρα νωρίτερα.
Μια διαφορετική άποψη και μια εντελώς νέα οπτική στην εορτή του Πάσχα δίνει ο Βρετανός καθηγητής του Κέμπριτζ, σερ Κόλιν Χάμφρεϊς, ο οποίος ισχυρίζεται ότι ο Μυστικός Δείπνος έγινε Τετάρτη. Ο ίδιος επικαλείται την αστρονομία, Ιερά Κείμενα και ένα αρχαίο εβραϊκό ημερολόγιο.
Στα Ευαγγέλια του Ματθαίου, του Μάρκου και του Λουκά αναφέρεται ότι ο Μυστικός Δείπνος συμπίμπτει με το εβραϊκό Πάσχα, ενώ σύμφωνα με τον Ιωάννη ο Χριστός και οι μαθητές του συνέφαγαν μία μέρα νωρίτερα.
Όπως αναφέρεται στο BBC, το ζήτημα που προκύπτει από τα γραφόμενα των τριών πρώτων είναι ότι δεν μπορεί από την Πέμπτη μέχρι την Παρασκευή να έλαβαν χώρα τα γεγονότα της σύλληψης και της δίκης του Ιησού.
Αλλες ενστάσεις αφορούν το γεγονός ότι ιουδαϊκό δικαστήριο δεν συνεδρίαζε νύχτα.
«Ό,τι και να πιστεύει κανείς για τα Ευαγγέλια, οι εβραίοι δεν θα μπέρδευαν ποτέ το γεύμα του Πάσχα με ένα οποιοδήποτε άλλο γεύμα γιατί είχε ιδιαίτερη σημασία. Κατά συνέπεια είναι δύσκολο να κατανοήσουμε γιατί ευαγγέλια αντιφάσκουν» δήλωσε ο καθηγητής.
Κατά τον ίδιο, δεν υπάρχει τελικά καμία αντίφαση: ο Ματθαίος, ο Μάρκος και ο Λουκάς χρησιμοποίησαν ένα παλαιότερο εβραϊκό ημερολόγιο, το οποίο χρησιμοποιείτο ήδη από τους Αιγύπτιους την εποχή του Μωυσή.
«Ο Ιωάννης είχε δίκιο που έλεγε ότι ο Ιησούς και οι μαθητές του συνέφαγαν μία μέρα πριν το Πάσχα. Όμως ο Ιησούς και οι μαθητές του χρησιμοποιούσαν έναν παλαιότερο ημερολόγιο».
Σύμφωνα με αυτό το ημερολόγιο, ο Μυστικός Δείπνος έλαβε χώρα την Τετάρτη 1η Απριλίου του 33 μ.Χ.
Ο καθηγητής υποστηρίζει ακόμα ότι βάσει αυτής της θεωρίας το Πάσχα θα μπορούσε πλέον να εορτάζεται σταθερά την πρώτη Κυριακή του Απριλίου.
Πηγή: Sigma Live
Αλλες ενστάσεις αφορούν το γεγονός ότι ιουδαϊκό δικαστήριο δεν συνεδρίαζε νύχτα.
«Ό,τι και να πιστεύει κανείς για τα Ευαγγέλια, οι εβραίοι δεν θα μπέρδευαν ποτέ το γεύμα του Πάσχα με ένα οποιοδήποτε άλλο γεύμα γιατί είχε ιδιαίτερη σημασία. Κατά συνέπεια είναι δύσκολο να κατανοήσουμε γιατί ευαγγέλια αντιφάσκουν» δήλωσε ο καθηγητής.
Κατά τον ίδιο, δεν υπάρχει τελικά καμία αντίφαση: ο Ματθαίος, ο Μάρκος και ο Λουκάς χρησιμοποίησαν ένα παλαιότερο εβραϊκό ημερολόγιο, το οποίο χρησιμοποιείτο ήδη από τους Αιγύπτιους την εποχή του Μωυσή.
«Ο Ιωάννης είχε δίκιο που έλεγε ότι ο Ιησούς και οι μαθητές του συνέφαγαν μία μέρα πριν το Πάσχα. Όμως ο Ιησούς και οι μαθητές του χρησιμοποιούσαν έναν παλαιότερο ημερολόγιο».
Σύμφωνα με αυτό το ημερολόγιο, ο Μυστικός Δείπνος έλαβε χώρα την Τετάρτη 1η Απριλίου του 33 μ.Χ.
Ο καθηγητής υποστηρίζει ακόμα ότι βάσει αυτής της θεωρίας το Πάσχα θα μπορούσε πλέον να εορτάζεται σταθερά την πρώτη Κυριακή του Απριλίου.
Πηγή: Sigma Live
Για να δημιουργήσετε έναν σύνδεσμο σε αυτό το άρθρο και να το αναφέρετε / εμφανίσετε στο δικό σας blog/ιστολόγιο, website, άρθρο ή όπου αλλού θέλετε, μπορείτε να κάνετε copy & paste τον παρακάτω HTML κώδικα:
Θα εμφανίζεται ως εξής: Ο Μυστικός Δείπνος έγινε την Τετάρτη 1η Απριλίου του 33 μ.Χ;
|