Αεροδρόμιο Αθηνών και Αστέρας Βουλιαγμένης στο στόχαστρο του Κατάρ
Τετάρτη, 06 Μάρ 2013 @ 15:00
Γενικά : Θέματα γενικού ενδιαφέροντος
Τουλάχιστον δύο επιπλέον διαγωνισμοί του ελληνικού προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων, εκτός από αυτόν του Ελληνικού, ενδιαφέρουν, σύμφωνα με τις πληροφορίες, την πλευρά του Κατάρ. Πρόκειται για τις ιδιωτικοποιήσεις του Αστέρα Βουλιαγμένης, για τον οποίο το Κατάρ δεν έχει κρύψει το ενδιαφέρον του, και του αεροδρομίου Ελευθέριος Βενιζέλος, του οποίου το ελληνικό Δημόσιο προτίθεται να πουλήσει μέρος ή ακόμα και το σύνολο από το ποσοστό που κατέχει (55%).
Αντιπροσωπεία του Κατάρ με επικεφαλής τον διευθύνοντα σύμβουλο της Qatar Holding, Αχμάντ αλ Σαγέντ, βρίσκεται από χθες για επαφές στην Αθήνα ενώ το ενδιαφέρον του Κατάρ για τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών υπονοούν σε χθεσινό τους ρεπορτάζ και οι «Φαϊνάνσιαλ Τάιμς». Πιο συγκεκριμένα, επικαλούμενοι αξιωματούχο του ΤΑΙΠΕΔ σημειώνουν ότι «η Αθήνα θα μπορούσε επίσης να γίνει ευρωπαϊκός κόμβος για την Qatar Airways καθώς η γερμανική Hochtief, ο τωρινός διαχειριστής του αεροδρομίου, δεν προτίθεται να ανανεώσει τα δικαίωμα εκμετάλλευσης που έχει». Κύκλοι του ΤΑΙΠΕΔ επιβεβαιώνουν το ενδιαφέρον αυτό, εξηγώντας ωστόσο ότι τα πάντα θα εξαρτηθούν από την περαιτέρω πορεία ανάπτυξης του εθνικού αερομεταφορέα του Κατάρ.
Τον τελευταίο χρόνο η Qatar Airways κινείται δυναμικά στη διαχείριση αεροδρομίων, έχοντας αποκτήσει τον Οκτώβριο του 2012 το 20% του αεροδρομίου του Χίθροου (με δύο μέλη πλέον στο ΔΣ). Οσο για τις σχέσεις της γερμανικής Hochtief με την Qatar Holding, κρατούν από παλιά. Το 2010 ο γερμανικός κολοσσός, σε μια προσπάθεια να μπλοκάρει την εξαγορά του από την ισπανική ACS, είχε πουλήσει το 9,1% των μετοχών του στην Qatar Holding. Πίσω μάλιστα από τις πληροφορίες περί ενδιαφέροντος του Κατάρ για συμμετοχή του στο Ελ. Βενιζέλος κάποιοι βλέπουν και συνέργειες με τις τουριστικές επενδύσεις που θα επιθυμούσε να κάνει στη χώρα το εμιράτο.
Το κλιμάκιο από το Κατάρ, με επικεφαλής τον διευθύνοντα σύμβουλο της Qatar Holding Αχμέντ αλ Σαγέντ, θα συναντηθεί σήμερα με τον υφυπουργό Ανάπτυξης Νότη Μηταράκη, γενικούς γραμματείς υπουργείων, στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ και του Invest in Greece, με τέσσερα κεφάλαια στην ατζέντα. Το πρώτο αφορά τη συγκρότηση Μεικτής Επιτροπής Συνεργασίας Ελλάδας - Κατάρ που αποφασίστηκε στο ταξίδι του Πρωθυπουργού τον Ιανουάριο στην Ντόχα, με στόχο τη συνεργασία των δύο χωρών σε θέματα κοινού ενδιαφέροντος, όπως τουρισμός, πολιτισμός, αθλητισμός και ανάπτυξης. Το δεύτερο είναι η δημιουργία Κοινού Ταμείου για τις Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις, με τη συμμετοχή Ελλάδας και Κατάρ. Αν και οι αρχικές πληροφορίες έκαναν λόγο για εισφορά 1 δισ. ευρώ από κάθε πλευρά, το ποσό δεν έχει καθοριστεί και εκτιμάται ότι τελικά θα είναι μικρότερο. Το τρίτο κεφάλαιο αφορά τις ιδιωτικοποιήσεις, όπου στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ θα κάνουν μια ακόμη παρουσίαση των πιο ώριμων διαγωνισμών και το τέταρτο αφορά τις δυνατότητες συμπράξεων στον ιδιωτικό τομέα από επιχειρήσεις των δύο χωρών.
Εκτός από το ενδιαφέρον του Κατάρ για τα παραπάνω, που μένει να επιβεβαιωθούν και στην πράξη, η ελληνική πλευρά επιθυμεί διακαώς να προσελκύσει επενδύσεις από το εμιράτο στον τομέα της ενέργειας και ειδικά στο φυσικό αέριο. Είναι γνωστό από παλιά ότι το εμιράτο αναζητεί σε χώρα του ευρωπαϊκού Νότου είσοδο προς την αγορά της Ευρώπης για το υγροποιημένο φυσικό αέριο LNG, υπ’ αριθμόν 1 παραγωγό στον κόσμο. Παρά το ναυάγιο του 2010 στην υπόθεση του Αστακού, η ελληνική πλευρά μεταξύ των άλλων έχει παρουσιάσει, σύμφωνα με πληροφορίες, στο Κατάρ και τον διαγωνισμό ιδιωτικοποίησης του υποθαλάσσιου αποθηκευτικού χώρου φυσικού αερίου της Νότιας Καβάλας. Επίσης, σύμφωνα με παλαιότερες πληροφορίες από το ΥΠΕΚΑ, ενδιαφέρον είχε επιδείξει το Κατάρ και για τη «μικρή ΔΕΗ», ιδιωτικοποίηση ωστόσο όπου επικρατεί ακόμη μεγάλη ασάφεια, χωρίς να αποκλείεται το τελικό μοντέλο να αλλάξει.
Πηγή: Τα ΝΕΑ
Τον τελευταίο χρόνο η Qatar Airways κινείται δυναμικά στη διαχείριση αεροδρομίων, έχοντας αποκτήσει τον Οκτώβριο του 2012 το 20% του αεροδρομίου του Χίθροου (με δύο μέλη πλέον στο ΔΣ). Οσο για τις σχέσεις της γερμανικής Hochtief με την Qatar Holding, κρατούν από παλιά. Το 2010 ο γερμανικός κολοσσός, σε μια προσπάθεια να μπλοκάρει την εξαγορά του από την ισπανική ACS, είχε πουλήσει το 9,1% των μετοχών του στην Qatar Holding. Πίσω μάλιστα από τις πληροφορίες περί ενδιαφέροντος του Κατάρ για συμμετοχή του στο Ελ. Βενιζέλος κάποιοι βλέπουν και συνέργειες με τις τουριστικές επενδύσεις που θα επιθυμούσε να κάνει στη χώρα το εμιράτο.
Το κλιμάκιο από το Κατάρ, με επικεφαλής τον διευθύνοντα σύμβουλο της Qatar Holding Αχμέντ αλ Σαγέντ, θα συναντηθεί σήμερα με τον υφυπουργό Ανάπτυξης Νότη Μηταράκη, γενικούς γραμματείς υπουργείων, στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ και του Invest in Greece, με τέσσερα κεφάλαια στην ατζέντα. Το πρώτο αφορά τη συγκρότηση Μεικτής Επιτροπής Συνεργασίας Ελλάδας - Κατάρ που αποφασίστηκε στο ταξίδι του Πρωθυπουργού τον Ιανουάριο στην Ντόχα, με στόχο τη συνεργασία των δύο χωρών σε θέματα κοινού ενδιαφέροντος, όπως τουρισμός, πολιτισμός, αθλητισμός και ανάπτυξης. Το δεύτερο είναι η δημιουργία Κοινού Ταμείου για τις Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις, με τη συμμετοχή Ελλάδας και Κατάρ. Αν και οι αρχικές πληροφορίες έκαναν λόγο για εισφορά 1 δισ. ευρώ από κάθε πλευρά, το ποσό δεν έχει καθοριστεί και εκτιμάται ότι τελικά θα είναι μικρότερο. Το τρίτο κεφάλαιο αφορά τις ιδιωτικοποιήσεις, όπου στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ θα κάνουν μια ακόμη παρουσίαση των πιο ώριμων διαγωνισμών και το τέταρτο αφορά τις δυνατότητες συμπράξεων στον ιδιωτικό τομέα από επιχειρήσεις των δύο χωρών.
Εκτός από το ενδιαφέρον του Κατάρ για τα παραπάνω, που μένει να επιβεβαιωθούν και στην πράξη, η ελληνική πλευρά επιθυμεί διακαώς να προσελκύσει επενδύσεις από το εμιράτο στον τομέα της ενέργειας και ειδικά στο φυσικό αέριο. Είναι γνωστό από παλιά ότι το εμιράτο αναζητεί σε χώρα του ευρωπαϊκού Νότου είσοδο προς την αγορά της Ευρώπης για το υγροποιημένο φυσικό αέριο LNG, υπ’ αριθμόν 1 παραγωγό στον κόσμο. Παρά το ναυάγιο του 2010 στην υπόθεση του Αστακού, η ελληνική πλευρά μεταξύ των άλλων έχει παρουσιάσει, σύμφωνα με πληροφορίες, στο Κατάρ και τον διαγωνισμό ιδιωτικοποίησης του υποθαλάσσιου αποθηκευτικού χώρου φυσικού αερίου της Νότιας Καβάλας. Επίσης, σύμφωνα με παλαιότερες πληροφορίες από το ΥΠΕΚΑ, ενδιαφέρον είχε επιδείξει το Κατάρ και για τη «μικρή ΔΕΗ», ιδιωτικοποίηση ωστόσο όπου επικρατεί ακόμη μεγάλη ασάφεια, χωρίς να αποκλείεται το τελικό μοντέλο να αλλάξει.
Πηγή: Τα ΝΕΑ
Για να δημιουργήσετε έναν σύνδεσμο σε αυτό το άρθρο και να το αναφέρετε / εμφανίσετε στο δικό σας blog/ιστολόγιο, website, άρθρο ή όπου αλλού θέλετε, μπορείτε να κάνετε copy & paste τον παρακάτω HTML κώδικα:
Θα εμφανίζεται ως εξής: Αεροδρόμιο Αθηνών και Αστέρας Βουλιαγμένης στο στόχαστρο του Κατάρ
|