Οι νέες ταινίες της εβδομάδας και τα τρέιλερς τους (video)
Πέμπτη, 05 Δεκ 2013 @ 16:40
Θεάματα : Θέατρο - Κινηματογράφος - Τηλεόραση
Τον Παντελή Βούλγαρη με τη «Μικρά Αγγλία» του βρίσκουμε στην κορυφή αυτό το κινηματογραφικό επταήμερο. Ακολουθούν το ριμέικ μιας πασίγνωστης ταινίας τρόμου (Carrie), μια βιογραφία του Λιμπεράτσε (Behind the Candelabra), μια έξυπνη κομεντί (Enough Said) και μια περιπέτεια γεμάτη τεστοστερόνη (Homefront).
Μικρά Αγγλία
Δραματική – Διάρκεια 160΄
Σκηνοθεσία: Παντελής Βούλγαρης
Παίζουν: Πηνελόπη Τσιλίκα, Σοφία Κόκκαλη, Ανδρέας Κωνσταντίνου, Αννέζα Παπαδοπούλου, Μάξιμος Μουμούρης, Βασίλης Βασιλάκης, Ειρήνη Ιγγλέση, Χρήστος Καλαβρούζος
Ευτυχώς υπάρχουν και παλιοί καλοί Έλληνες σκηνοθέτες που στοχεύουν στο συναίσθημα και όχι σε μια κενή αισθητική φόρμα. Στη «Μικρά Αγγλία» (τη δωδέκατη ταινία της σημαντικής του φιλμογραφίας) ο Παντελής Βούλγαρης εξιστορεί, με τρόπο μεγαλόπρεπο και συγκινητικό, το έπος μιας Ανδριώτικης οικογένειας, δίνοντάς μας παράλληλα το χρονικό της ιδιότυπης μητριαρχίας του νησιού, από το 1930 ως το 1947.
Πατώντας γερά στο στέρεο σενάριο της Ιωάννας Καρυστιάνη, διασκευή του ομότιτλου μυθιστορήματός της, ο Βούλγαρης περιγράφει μια κοινωνία αποτελούμενη κυρίως από γυναίκες ναυτικών που θαλασσοδέρνονται μακριά τους, από χήρες και υποψήφιες χήρες. Η Μίνα, σύζυγος καπετάνιου απόντος επί χρόνια, αποφασίζει αυθαίρετα για τις τύχες των δυο της κοριτσιών, χωρίς να υποψιάζεται ότι δρομολογεί ανεξέλεγκτες εξελίξεις.
Κατ’ επιλογήν της αυταρχικής μάνας, η μεγαλύτερη κόρη η Όρσα παντρεύεται, τον πλούσιο και υποτονικό Νίκο και όχι τον κρυφό της έρωτα, τον Σπύρο.
Η Όρσα δέχεται και δεύτερο «χαστούκι», όταν αργότερα η μικρότερή της αδελφή η Μόσχα ενώνεται σε έναν ευτυχισμένο γάμο με τον Σπύρο, ο οποίος εν τω μεταξύ άρχισε να αποκτά περιουσία. Οι ερωτικοί αναστεναγμοί και τα γέλια του ζευγαριού από το επάνω πάτωμα του οικογενειακού σπιτιού ηχούν στα αυτιά της τρελαμένης Όρσας σαν επιβεβαίωση της ισόβιας δυστυχίας της.
Όσο για τη Μόσχα, αυτή αγνοεί ότι αποτελεί σκέλος ενός αλλόκοτου ερωτικού τριγώνου και έτσι τηρούνται τα προσχήματα και η ισορροπία στη σχέση της με την αδελφή της.
Η καθοριστική για όλους πράξη του δράματος γράφεται στη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, στον παγωμένο Ατλαντικό, όπου τα Ανδριώτικα εμπορικά πλοία –μεταξύ τους και η «Μικρά Αγγλία», ιδιοκτησίας του Σπύρου – πλέουν υπό την διαρκή απειλή των γερμανικών υποβρυχίων.
Ο Βούλγαρης αφηγείται με το γνωστό του μείγμα ρεαλισμού και λυρισμού μια ιστορία πάθους και οικογενειακής ίντριγκας, στην αρχή σε ήπιους τόνους και στη συνέχεια –όταν πλέον αποκαλύπτονται τα μυστικά και τα ψέματα- με απανωτές εκρήξεις. Και δεν περιορίζεται μόνο στην αριστοτεχνική διεύθυνση ενός πολυπρόσωπου καστ, στις πανέμορφες εικόνες και την άψογη αναπαράσταση της Άνδρου του ‘30 και του ‘40.
Το ευρύτατο κοινωνικό μωσαϊκό που συνθέτει γύρω από τις δοκιμασίες της συγκεκριμένης οικογένειας είναι ένα δύσκολο επίτευγμα, δικό του και της σεναριογράφου και συζύγου του.
Η ανάθεση των βασικών ρόλων –της ρομαντικής Όρσας και της επαναστατημένης Μόσχας- σε άγνωστες ηθοποιούς, την Πηνελόπη Τσιλίκα και την Σοφία Κόκκαλη, οδήγησε στην ανάδειξη δύο νέων αξιόλογων ταλέντων.
Το τραγικό τρίο συμπληρώνει η Αννέζα Παπαδοπούλου, ερμηνεύοντας τη μητέρα-αφέντρα με άνεση και χάρη, εφάμιλλες μιας έμπειρης βρετανίδας καρατερίστριας. Ένα μεγάλο μπράβο και στους υπόλοιπους συντελεστές μιας από τις ωραιότερες ταινίες του Παντελή Βούλγαρη.
Carrie
Τρόμου- Διάρκεια 100΄
Σκηνοθεσία: Κίμπερλι Πιρς
Παίζουν: Χλόε Γκρέις Μόρετζ, Τζούλιαν Μουρ, Τζούντι Γκριρ, Άλεξ Ράσελ
Αποτελεί σίγουρα πρόκληση το να επιχειρήσει κάποιος ένα ριμέικ του «Έκρηξη οργής» (1976), της εμβληματικής ταινίας τρόμου του Μπράιαν Ντε Πάλμα, που βασίζεται στο «Κάρι», ένα πολυεπίπεδο μυθιστόρημα του Στίβεν Κινγκ.
Η Κίμπερλι Πιρς, σκηνοθέτης του αξιοπρόσεκτου «Boys don’t cry», το τόλμησε και κέρδισε το προσωπικό της στοίχημα, αφηγούμενη την ίδια ιστορία από γυναικεία πλευρά.
Εκεί που ο Ντε Πάλμα επιδιδόταν στη δημιουργία ατμόσφαιρας, επιδεικνύοντας την σπάνια σκηνοθετική του δεξιοτεχνία, η Πιρς στέκεται περισσότερο στη σκιαγράφηση των γυναικών, της περιθωριοποιημένης 17χρονης Κάρι Γουάιτ, των συμμαθητριών της, της θρησκόληπτης μητέρας της και της γυμνάστριας.
Σε αυτό το τρομακτικό δράμα, οι άνδρες είναι απλοί παρατηρητές, εκτελεστές ή αντικείμενα πόθου. Η μάχη Καλού-Κακού, εννοιών που εδώ συγχέονται μεταξύ τους, διεξάγεται μεταξύ της εξαγριωμένης από την κοινωνική απομόνωση ηρωίδας και μιας παρανοϊκής συμμαθήτριάς της.
Πιεσμένη από μάνα και περίγυρο, η Κάρι αντεπιτίθεται, χρησιμοποιώντας το μόνο της όπλο, δηλαδή τις υπερφυσικές τηλεκινητικές της ιδιότητες.
Με αποτέλεσμα ο χορός των αποφοίτων να αποδειχθεί μοιραίος για τη μικρή αμερικανική πόλη, σε μια σεκάνς ολέθρου, που δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από την εκδοχή του Ντε Πάλμα. Η ταινία βάφεται σταδιακά στο κόκκινο –αίμα του τοκετού, της εμμηνόρροιας, ενός σφαγμένου χοίρου και ανθρώπων-, ένα χρώμα που απουσιάζει τελείως από το πουριτανικό σπίτι των Γουάιτ.
Μια βαθιά «κόκκινη» ταινία, με κατάμαυρο απαισιόδοξο πυρήνα και μεγάλο ατού την 17χρονη Χλόε Γκρέις Μόρετζ, ανατριχιαστικά συγκινητική σε ρόλο θύματος καταπιεσμένης σεξουαλικότητας και θρησκευτικής τρομοκρατίας.
Behind the candelabra
Βιογραφική – Διάρκεια 118΄
Σκηνοθεσία: Στίβεν Σόντερμπεργκ
Παίζουν: Μάικλ Ντάγκλας, Ματ Ντέιμον, Νταν Ακρόιντ, Ρομπ Λόου
Το είδαμε και αυτό! Τον Μάικλ Ντάγκλας και τον Ματ Ντέιμον ως ερωτευμένο γκέι ζευγάρι. Ο πρώτος δείχνει να το διασκεδάζει, ο δεύτερος το αντιμετωπίζει με σοβαρότητα, όμως αυτό απαιτούν οι ρόλοι τους.
Ο Ντάγκλας υποδύεται με εύθυμη εξωστρέφεια τον Λιμπεράτσε, τον διάσημο πιανίστα-σόουμαν με τις εξωφρενικές αμφιέσεις, τις αστρονομικές αμοιβές και την κρυφή ερωτική ζωή.
Η σχέση του με τον νεαρό Σκοτ Θόρσον μένει καλά προστατευμένη από τα καραδοκούντα ΜΜΕ μέσα στην έπαυλη του Λιμπεράτσε, ένα πολυτελέστατο μνημείο κακογουστιάς, σε στιλ «αυτοκρατορικού κιτς», όπως το αποκαλεί με χιούμορ ο ιδιοκτήτης του.
Ουσιαστικά, ο εραστής του σταρ της πίστας και της τηλεόρασης, φυλακίζεται μέσα σε ένα χρυσό κλουβί και βλέπει τη ζωή του να σκηνοθετείται στην κάθε της λεπτομέρεια από τον ηλικιωμένο «σύζυγό» του.
Ο έγγαμος βίος διέρχεται κρίση, όταν ο άστατος Λιμπεράτσε αρχίζει να ερωτοτροπεί με άλλους.
Τελικά, ο Θόρσον βγάζει τα άπλυτα στη φόρα, γράφοντας ένα βιογραφικό βιβλίο, που μετέφερε στην οθόνη ο Στίβεν Σόντερμπεργκ, σκηνοθέτης απρόβλεπτος και διακεκριμένος σε πολλά κινηματογραφικά είδη.
Στο «Behind the candelabra” (που σημαίνει «Πίσω από τα κηροπήγια» και παρέμεινε αμετάφραστο, παραδόξως) ο Σόντερμπεργκ υπηρετεί απλώς με επαγγελματική ευσυνειδησία και αρκετό μεράκι ένα σενάριο- συρραφή από στιγμιότυπα του κοινού βίου του ζεύγους.
Την αποσπασματικότητα που γίνεται ενίοτε κουραστική αντισταθμίζουν οι πνευματώδεις διάλογοι, με τις καλύτερες ατάκες να πηγαίνουν στον Μάικλ Ντάγκλας . Κομψή αφήγηση, εκκεντρικοί χαρακτήρες, εξαιρετικές ερμηνείες, οι κυριότεροι λόγοι για να δει κανείς την ταινία.
Εκεί που δεν το περιμένεις
(Enough said)
Κομεντί – Διάρκεια 93΄
Σκηνοθεσία: Νικόλ Χολοφσένερ
Παίζουν: Τζούλια Λούις Ντρέιφους, Τζέιμς Γκαντολφίνι, Κάθριν Κίνερ, Τόνι Κολέτ
Στα ζητήματα της καρδιάς δεν θα πρέπει ποτέ να βασιζόμαστε στην γνώμη των άλλων. Το συναίσθημα και η διαίσθησή μας είναι οι μόνες πυξίδες. Το υποστηρίζει με θέρμη αυτή η αμερικανική αισθηματική κομεντί, όπου είδαμε για προτελευταία φορά τον πληθωρικό Τζέιμς Γκαντολφίνι (“Sopranos”) που «έφυγε» στα 51 του χρόνια.
Ο Γκαντολφίνι και η Τζούλια Λούις Ντρέιφους υποδύονται ένα εξωτερικά αταίριαστο ζευγάρι με κοινό παρονομαστή το καλό σεξ και το έξυπνο χιούμορ.
Η Εύα και ο Άλμπερτ, και οι δυο χωρισμένοι με παιδιά, γνωρίζονται σε ένα πάρτι και ξεκινάνε δειλά μια ερωτική σχέση. Με τον καιρό, οι αναστολές τους υποχωρούν, όμως ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη ώριμος δεσμός ψυχών και κορμιών, η Εύα μαθαίνει κάτι που κλονίζει την εμπιστοσύνη της στον εραστή της.
Ο Άλμπερτ είναι ο πρώην μιας γνωστής της, που τον απαξιώνει πλήρως, αγνοώντας ότι τα έχει με τη φίλη της. Οπότε η Εύα αρχίζει να βλέπει τον επίδοξο σύντροφό της μέσα από τα μάτια μιας άλλης, δηλαδή μέσα από λάθος γωνία.
Η σκηνοθέτης και σεναριογράφος Νικόλ Χολοφσένερ «παίζει» επιδέξια με αυτό το θέμα, «κεντώντας» χαρακτήρες και σχέσεις και προσφέροντας στους ηθοποιούς της μερικές από τις πιο σπιρτόζικες ατάκες που έχουμε ακούσει εδώ και καιρό. Με τον υπόγειο ρομαντισμό της και την συγκρατημένη αισιοδοξία της, η ταινία μάς έφτιαξε τη διάθεση.
Απρόσκλητος επισκέπτης
(Homefront)
Περιπέτεια – Διάρκεια 100΄
Σκηνοθεσία: Γκάρι Φλέντερ
Παίζουν: Τζέισον Στέιθαμ, Τζέιμς Φράνκο, Γουινόνα Ράιντερ
Δυο σκληροί στην ίδια συσκευασία. Ο Σιλβέστερ Σταλόνε συναντά τον Τζέισον Στέιθαμ στην απόλυτα macho ταινία.
Ο πρώτος έγραψε το σενάριο αυτής της βίαιης περιπέτειας και ο δεύτερος πρωταγωνιστεί σε ένα ρόλο που θα ερμήνευε ο Σταλόνε αν ήταν είκοσι χρόνια νεότερος.
Ο Φιλ Μπρόουκερ, πρώην πράκτορας της Διώξης Ναρκωτικών, μετά τον θάνατο της γυναίκας του, αποσύρεται με την δεκάχρονη κόρη του σε ένα αγροτόσπιτο κοντά στη Νέα Ορλεάνη.
Η διένεξη με τους γονείς ενός συμμαθητή της μικρής (η οποία έσπασε τη μύτη του νταή της τάξης) γίνεται αφορμή για να μπλέξει ο Φιλ με ένα ντόπιο παρασκευαστή μεθαμφεταμίνης και να αντιμετωπίσει ολομόναχος μια ορδή αγριανθρώπων.
Μια χιλοειπωμένη ιστορία βεντέτας δίνει το πρόσχημα για άφθονο μπουνίδι και πολλούς σκοτωμούς. Διάχυτο αντριλίκι εν μέσω του οποίου ωχριά η Γουινόνα Ράιντερ ως αλήτισσα-γόησσα των βάλτων της Λουιζιάνας.
Δραματική – Διάρκεια 160΄
Σκηνοθεσία: Παντελής Βούλγαρης
Παίζουν: Πηνελόπη Τσιλίκα, Σοφία Κόκκαλη, Ανδρέας Κωνσταντίνου, Αννέζα Παπαδοπούλου, Μάξιμος Μουμούρης, Βασίλης Βασιλάκης, Ειρήνη Ιγγλέση, Χρήστος Καλαβρούζος
Ευτυχώς υπάρχουν και παλιοί καλοί Έλληνες σκηνοθέτες που στοχεύουν στο συναίσθημα και όχι σε μια κενή αισθητική φόρμα. Στη «Μικρά Αγγλία» (τη δωδέκατη ταινία της σημαντικής του φιλμογραφίας) ο Παντελής Βούλγαρης εξιστορεί, με τρόπο μεγαλόπρεπο και συγκινητικό, το έπος μιας Ανδριώτικης οικογένειας, δίνοντάς μας παράλληλα το χρονικό της ιδιότυπης μητριαρχίας του νησιού, από το 1930 ως το 1947.
Πατώντας γερά στο στέρεο σενάριο της Ιωάννας Καρυστιάνη, διασκευή του ομότιτλου μυθιστορήματός της, ο Βούλγαρης περιγράφει μια κοινωνία αποτελούμενη κυρίως από γυναίκες ναυτικών που θαλασσοδέρνονται μακριά τους, από χήρες και υποψήφιες χήρες. Η Μίνα, σύζυγος καπετάνιου απόντος επί χρόνια, αποφασίζει αυθαίρετα για τις τύχες των δυο της κοριτσιών, χωρίς να υποψιάζεται ότι δρομολογεί ανεξέλεγκτες εξελίξεις.
Κατ’ επιλογήν της αυταρχικής μάνας, η μεγαλύτερη κόρη η Όρσα παντρεύεται, τον πλούσιο και υποτονικό Νίκο και όχι τον κρυφό της έρωτα, τον Σπύρο.
Η Όρσα δέχεται και δεύτερο «χαστούκι», όταν αργότερα η μικρότερή της αδελφή η Μόσχα ενώνεται σε έναν ευτυχισμένο γάμο με τον Σπύρο, ο οποίος εν τω μεταξύ άρχισε να αποκτά περιουσία. Οι ερωτικοί αναστεναγμοί και τα γέλια του ζευγαριού από το επάνω πάτωμα του οικογενειακού σπιτιού ηχούν στα αυτιά της τρελαμένης Όρσας σαν επιβεβαίωση της ισόβιας δυστυχίας της.
Όσο για τη Μόσχα, αυτή αγνοεί ότι αποτελεί σκέλος ενός αλλόκοτου ερωτικού τριγώνου και έτσι τηρούνται τα προσχήματα και η ισορροπία στη σχέση της με την αδελφή της.
Η καθοριστική για όλους πράξη του δράματος γράφεται στη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, στον παγωμένο Ατλαντικό, όπου τα Ανδριώτικα εμπορικά πλοία –μεταξύ τους και η «Μικρά Αγγλία», ιδιοκτησίας του Σπύρου – πλέουν υπό την διαρκή απειλή των γερμανικών υποβρυχίων.
Ο Βούλγαρης αφηγείται με το γνωστό του μείγμα ρεαλισμού και λυρισμού μια ιστορία πάθους και οικογενειακής ίντριγκας, στην αρχή σε ήπιους τόνους και στη συνέχεια –όταν πλέον αποκαλύπτονται τα μυστικά και τα ψέματα- με απανωτές εκρήξεις. Και δεν περιορίζεται μόνο στην αριστοτεχνική διεύθυνση ενός πολυπρόσωπου καστ, στις πανέμορφες εικόνες και την άψογη αναπαράσταση της Άνδρου του ‘30 και του ‘40.
Το ευρύτατο κοινωνικό μωσαϊκό που συνθέτει γύρω από τις δοκιμασίες της συγκεκριμένης οικογένειας είναι ένα δύσκολο επίτευγμα, δικό του και της σεναριογράφου και συζύγου του.
Η ανάθεση των βασικών ρόλων –της ρομαντικής Όρσας και της επαναστατημένης Μόσχας- σε άγνωστες ηθοποιούς, την Πηνελόπη Τσιλίκα και την Σοφία Κόκκαλη, οδήγησε στην ανάδειξη δύο νέων αξιόλογων ταλέντων.
Το τραγικό τρίο συμπληρώνει η Αννέζα Παπαδοπούλου, ερμηνεύοντας τη μητέρα-αφέντρα με άνεση και χάρη, εφάμιλλες μιας έμπειρης βρετανίδας καρατερίστριας. Ένα μεγάλο μπράβο και στους υπόλοιπους συντελεστές μιας από τις ωραιότερες ταινίες του Παντελή Βούλγαρη.
Carrie
Τρόμου- Διάρκεια 100΄
Σκηνοθεσία: Κίμπερλι Πιρς
Παίζουν: Χλόε Γκρέις Μόρετζ, Τζούλιαν Μουρ, Τζούντι Γκριρ, Άλεξ Ράσελ
Αποτελεί σίγουρα πρόκληση το να επιχειρήσει κάποιος ένα ριμέικ του «Έκρηξη οργής» (1976), της εμβληματικής ταινίας τρόμου του Μπράιαν Ντε Πάλμα, που βασίζεται στο «Κάρι», ένα πολυεπίπεδο μυθιστόρημα του Στίβεν Κινγκ.
Η Κίμπερλι Πιρς, σκηνοθέτης του αξιοπρόσεκτου «Boys don’t cry», το τόλμησε και κέρδισε το προσωπικό της στοίχημα, αφηγούμενη την ίδια ιστορία από γυναικεία πλευρά.
Εκεί που ο Ντε Πάλμα επιδιδόταν στη δημιουργία ατμόσφαιρας, επιδεικνύοντας την σπάνια σκηνοθετική του δεξιοτεχνία, η Πιρς στέκεται περισσότερο στη σκιαγράφηση των γυναικών, της περιθωριοποιημένης 17χρονης Κάρι Γουάιτ, των συμμαθητριών της, της θρησκόληπτης μητέρας της και της γυμνάστριας.
Σε αυτό το τρομακτικό δράμα, οι άνδρες είναι απλοί παρατηρητές, εκτελεστές ή αντικείμενα πόθου. Η μάχη Καλού-Κακού, εννοιών που εδώ συγχέονται μεταξύ τους, διεξάγεται μεταξύ της εξαγριωμένης από την κοινωνική απομόνωση ηρωίδας και μιας παρανοϊκής συμμαθήτριάς της.
Πιεσμένη από μάνα και περίγυρο, η Κάρι αντεπιτίθεται, χρησιμοποιώντας το μόνο της όπλο, δηλαδή τις υπερφυσικές τηλεκινητικές της ιδιότητες.
Με αποτέλεσμα ο χορός των αποφοίτων να αποδειχθεί μοιραίος για τη μικρή αμερικανική πόλη, σε μια σεκάνς ολέθρου, που δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από την εκδοχή του Ντε Πάλμα. Η ταινία βάφεται σταδιακά στο κόκκινο –αίμα του τοκετού, της εμμηνόρροιας, ενός σφαγμένου χοίρου και ανθρώπων-, ένα χρώμα που απουσιάζει τελείως από το πουριτανικό σπίτι των Γουάιτ.
Μια βαθιά «κόκκινη» ταινία, με κατάμαυρο απαισιόδοξο πυρήνα και μεγάλο ατού την 17χρονη Χλόε Γκρέις Μόρετζ, ανατριχιαστικά συγκινητική σε ρόλο θύματος καταπιεσμένης σεξουαλικότητας και θρησκευτικής τρομοκρατίας.
Behind the candelabra
Βιογραφική – Διάρκεια 118΄
Σκηνοθεσία: Στίβεν Σόντερμπεργκ
Παίζουν: Μάικλ Ντάγκλας, Ματ Ντέιμον, Νταν Ακρόιντ, Ρομπ Λόου
Το είδαμε και αυτό! Τον Μάικλ Ντάγκλας και τον Ματ Ντέιμον ως ερωτευμένο γκέι ζευγάρι. Ο πρώτος δείχνει να το διασκεδάζει, ο δεύτερος το αντιμετωπίζει με σοβαρότητα, όμως αυτό απαιτούν οι ρόλοι τους.
Ο Ντάγκλας υποδύεται με εύθυμη εξωστρέφεια τον Λιμπεράτσε, τον διάσημο πιανίστα-σόουμαν με τις εξωφρενικές αμφιέσεις, τις αστρονομικές αμοιβές και την κρυφή ερωτική ζωή.
Η σχέση του με τον νεαρό Σκοτ Θόρσον μένει καλά προστατευμένη από τα καραδοκούντα ΜΜΕ μέσα στην έπαυλη του Λιμπεράτσε, ένα πολυτελέστατο μνημείο κακογουστιάς, σε στιλ «αυτοκρατορικού κιτς», όπως το αποκαλεί με χιούμορ ο ιδιοκτήτης του.
Ουσιαστικά, ο εραστής του σταρ της πίστας και της τηλεόρασης, φυλακίζεται μέσα σε ένα χρυσό κλουβί και βλέπει τη ζωή του να σκηνοθετείται στην κάθε της λεπτομέρεια από τον ηλικιωμένο «σύζυγό» του.
Ο έγγαμος βίος διέρχεται κρίση, όταν ο άστατος Λιμπεράτσε αρχίζει να ερωτοτροπεί με άλλους.
Τελικά, ο Θόρσον βγάζει τα άπλυτα στη φόρα, γράφοντας ένα βιογραφικό βιβλίο, που μετέφερε στην οθόνη ο Στίβεν Σόντερμπεργκ, σκηνοθέτης απρόβλεπτος και διακεκριμένος σε πολλά κινηματογραφικά είδη.
Στο «Behind the candelabra” (που σημαίνει «Πίσω από τα κηροπήγια» και παρέμεινε αμετάφραστο, παραδόξως) ο Σόντερμπεργκ υπηρετεί απλώς με επαγγελματική ευσυνειδησία και αρκετό μεράκι ένα σενάριο- συρραφή από στιγμιότυπα του κοινού βίου του ζεύγους.
Την αποσπασματικότητα που γίνεται ενίοτε κουραστική αντισταθμίζουν οι πνευματώδεις διάλογοι, με τις καλύτερες ατάκες να πηγαίνουν στον Μάικλ Ντάγκλας . Κομψή αφήγηση, εκκεντρικοί χαρακτήρες, εξαιρετικές ερμηνείες, οι κυριότεροι λόγοι για να δει κανείς την ταινία.
Εκεί που δεν το περιμένεις
(Enough said)
Κομεντί – Διάρκεια 93΄
Σκηνοθεσία: Νικόλ Χολοφσένερ
Παίζουν: Τζούλια Λούις Ντρέιφους, Τζέιμς Γκαντολφίνι, Κάθριν Κίνερ, Τόνι Κολέτ
Στα ζητήματα της καρδιάς δεν θα πρέπει ποτέ να βασιζόμαστε στην γνώμη των άλλων. Το συναίσθημα και η διαίσθησή μας είναι οι μόνες πυξίδες. Το υποστηρίζει με θέρμη αυτή η αμερικανική αισθηματική κομεντί, όπου είδαμε για προτελευταία φορά τον πληθωρικό Τζέιμς Γκαντολφίνι (“Sopranos”) που «έφυγε» στα 51 του χρόνια.
Ο Γκαντολφίνι και η Τζούλια Λούις Ντρέιφους υποδύονται ένα εξωτερικά αταίριαστο ζευγάρι με κοινό παρονομαστή το καλό σεξ και το έξυπνο χιούμορ.
Η Εύα και ο Άλμπερτ, και οι δυο χωρισμένοι με παιδιά, γνωρίζονται σε ένα πάρτι και ξεκινάνε δειλά μια ερωτική σχέση. Με τον καιρό, οι αναστολές τους υποχωρούν, όμως ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη ώριμος δεσμός ψυχών και κορμιών, η Εύα μαθαίνει κάτι που κλονίζει την εμπιστοσύνη της στον εραστή της.
Ο Άλμπερτ είναι ο πρώην μιας γνωστής της, που τον απαξιώνει πλήρως, αγνοώντας ότι τα έχει με τη φίλη της. Οπότε η Εύα αρχίζει να βλέπει τον επίδοξο σύντροφό της μέσα από τα μάτια μιας άλλης, δηλαδή μέσα από λάθος γωνία.
Η σκηνοθέτης και σεναριογράφος Νικόλ Χολοφσένερ «παίζει» επιδέξια με αυτό το θέμα, «κεντώντας» χαρακτήρες και σχέσεις και προσφέροντας στους ηθοποιούς της μερικές από τις πιο σπιρτόζικες ατάκες που έχουμε ακούσει εδώ και καιρό. Με τον υπόγειο ρομαντισμό της και την συγκρατημένη αισιοδοξία της, η ταινία μάς έφτιαξε τη διάθεση.
Απρόσκλητος επισκέπτης
(Homefront)
Περιπέτεια – Διάρκεια 100΄
Σκηνοθεσία: Γκάρι Φλέντερ
Παίζουν: Τζέισον Στέιθαμ, Τζέιμς Φράνκο, Γουινόνα Ράιντερ
Δυο σκληροί στην ίδια συσκευασία. Ο Σιλβέστερ Σταλόνε συναντά τον Τζέισον Στέιθαμ στην απόλυτα macho ταινία.
Ο πρώτος έγραψε το σενάριο αυτής της βίαιης περιπέτειας και ο δεύτερος πρωταγωνιστεί σε ένα ρόλο που θα ερμήνευε ο Σταλόνε αν ήταν είκοσι χρόνια νεότερος.
Ο Φιλ Μπρόουκερ, πρώην πράκτορας της Διώξης Ναρκωτικών, μετά τον θάνατο της γυναίκας του, αποσύρεται με την δεκάχρονη κόρη του σε ένα αγροτόσπιτο κοντά στη Νέα Ορλεάνη.
Η διένεξη με τους γονείς ενός συμμαθητή της μικρής (η οποία έσπασε τη μύτη του νταή της τάξης) γίνεται αφορμή για να μπλέξει ο Φιλ με ένα ντόπιο παρασκευαστή μεθαμφεταμίνης και να αντιμετωπίσει ολομόναχος μια ορδή αγριανθρώπων.
Μια χιλοειπωμένη ιστορία βεντέτας δίνει το πρόσχημα για άφθονο μπουνίδι και πολλούς σκοτωμούς. Διάχυτο αντριλίκι εν μέσω του οποίου ωχριά η Γουινόνα Ράιντερ ως αλήτισσα-γόησσα των βάλτων της Λουιζιάνας.
Για να δημιουργήσετε έναν σύνδεσμο σε αυτό το άρθρο και να το αναφέρετε / εμφανίσετε στο δικό σας blog/ιστολόγιο, website, άρθρο ή όπου αλλού θέλετε, μπορείτε να κάνετε copy & paste τον παρακάτω HTML κώδικα:
Θα εμφανίζεται ως εξής: Οι νέες ταινίες της εβδομάδας και τα τρέιλερς τους (video)
|