Είναι τα Εισόδια της Θεοτόκου
Γιορτάζουν ο Μάριος και η Μαρία

Το Γαλάζιο Φόρεμα

Θεάματα : Θέατρο - Κινηματογράφος - Τηλεόραση

Πόσο καθαρά μπορεί να αντιμετωπίσει μια μάνα το πρόβλημα του γιου της όταν μάλιστα αυτό δεν είναι αποδεκτό κοινωνικά; Πως μπορεί να τον εγκαταλείψει όταν έχει εναποθέσει σε αυτόν όλες τις ελπίδες της; Η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Γιάννη Διαμαντόπουλου καταγράφει την σαραντάχρονη σχέση μάνας-γιου. Μια σχέση αγάπης- έρωτα-προστασίας- απόρριψης.
Δεκαετία του 50, ένα αγόρι αποσπά την προσοχή της μάνας του, ως είθισται στις ελληνικές οικογένειες. Οι κόρες της και ο ναυτικός άντρας της έρχονται σε δεύτερη μοίρα. Ο πατέρας πεθαίνει, ο γιος παίρνει τη θέση του τόσο για τη μάνα όσο και για την οικογένεια. «Πες στον θείο του, ότι ο Γιώργος δεν θα ντροπιάσει την οικογένεια» λέει η μάνα στην κουνιάδα της έχοντας ήδη εισπράξει τα πρώτα σημάδια ομοφυλοφιλίας του Γιώργου. Ακόμη μια φορά εθελοτυφλεί, όπως είχε κάνει και στο παρελθόν τότε που ο Γιώργος γύριζε από το σχολείο χτυπημένος, τότε που ένας γηραιός κύριος τον κέρναγε κρυφά σοκολάτα. Οι περίεργοι άντρες γύρω από το παιδί της, το βαμμένο εκκεντρικά μαλλί του, το επάγγελμα του χορευτή που επιλέγει ακόμα και τα σέξι εσώρουχα που φορά καλύπτονται για άλλη μια φορά από την παρουσία μιας αρραβωνιαστικιάς, μιας εικονικής συντρόφου. Οι όποιες εκρήξεις του χαρακτήρα του, εκλαμβάνονται από την μάνα ως ένα απλό πρόβλημα που μπορεί να επιλυθεί. Ακόμα και στο ερωτικό φιλί του γιου της με έναν άντρα, αλλά και στη φυλάκιση του κλείνει τα μάτια. «Ο Γιώργος δεν έχει κάνει τίποτα. Οι άλλοι τον έμπλεξαν» φωνάζει προσπαθώντας να πείσει τους άλλους μα πάνω από όλα τον εαυτό της. Σε μια ύστατη προσπάθεια η μάνα βρίσκει δουλειά στο Γιώργο. Η ελπίδα να δει τον γιο της όπως τον ονειρεύτηκε γεννιέται! Αντιμέτωπη με το «Γαλάζιο φόρεμα» του Γιώργου οι όποιες αμφιβολίες καταρρίπτονται. Ο Γιώργος έχει γίνει Βέρα η απόρριψη της μάνας είναι ολοκληρωτική. «Είχα έναν γιο αλλά πέθανε στα καράβια» λέει η μάνα… Είναι η έμμεση δολοφονία του γιου της! Μια έμμεση δολοφονία που σπρώχνει τον Γιώργο στην πραγματική!

Γιώργος Νανούρης

Σημείωμα του σκηνοθέτη ΓΙΑΝΝΗ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟY
Πάντα με ενδιέφεραν οι άνθρωποι που βρίσκονται «εκτός», οι «αποκλεισμένοι», οι καταραμένοι, αυτοί που δεν βγαίνουν από το ίδιο καλούπι και δεν μπαίνουν σε κανενός είδους καλούπι. Με απλά λόγια, το περιθώριο με συγκινεί ανθρώπινα και ουσιαστικά. Η ιστορία που καταγράφεται στο «Γαλάζιο Φόρεμα» έχει όλα εκείνα τα στοιχεία των ανθρώπων που κατά κάποιο τρόπο είναι «στιγματισμένοι». Αυτών που έχουν δικαίωμα στη ζωή!

Η ιστορία του Γιώργου είναι καθαρά συμβολική. Πρόκειται για έναν άνθρωπο που προσπαθεί να κερδίσει την ισορροπία του, την αποδοχή της κοινωνίας, να κρατηθεί από κάτι για να μπορέσει να προχωρήσει «να τα βγάλει πέρα», να ζήσει. Δυστυχώς δεν τα καταφέρνει, του στερείται το όποιο δικαίωμα ζωής. Η απόρριψη είναι καταφανής και πλήρης. Ακόμα και η οικογένεια του, που λειτουργεί ως καθρέφτης της κοινωνίας τον απορρίπτει. Η οικογένεια του, υιοθετεί τους νόμους μιας κοινωνίας που έχει κοινά «πρέπει» και «δεν πρέπει», «Θέλω» και «δεν θέλω». Άλλωστε είναι γνωστό, ότι το σύνολο και το σύστημα δεν πρέπει να διαταραχτεί. Ο «διαφορετικός» δεν είναι αποδεκτός. Κανείς μας, βάση των νόμων της κοινωνίας μας δεν πρέπει να ξεφύγει από την ουρά που έχει αυτή χαράξει. Αν αποκλίνεις της ουράς, δεν ακολουθήσεις τον προπορευόμενο και κινηθείς λίγο πιο αριστερά ή δεξιά φέρνεις μια ανεπίτρεπτη «ανωμαλία» στον κοινωνικό κύκλο.

Αυτή η «ανωμαλία» πληρώνεται από το κοινωνικό σύνολο με αποκλεισμό. Σφραγίζεσαι, θεωρείσαι επικίνδυνος, άχρηστος και πολλές φορές αντιμετωπίζεσαι ως εστία μόλυνσης.

Ηθοποιοί
Ράνια Οικονομίδου
Γιώργος Νανούρης
Μαρία Εγγλεζάκη
Ηλέκτρα Νικολούζου
Μαρκέλλα


Σκηνοθεσία
Γιάννης Διαμαντόπουλος

Σενάριο
Πάνος Παπαδόπουλος

Φωτογραφία
Αντρέας Σινάνος

Σκηνικά
Πάνος Παπαδόπουλος
Έρρικα Ευαγγελίδου
Δημήτρης Κακριδάς

Μοντάζ
Γιάννης Τσιτσόπουλος

Μουσική
Διονύσης Τσακνής

Κοστούμια
Πάνος Παπαδόπουλος
Έρρικα Ευαγγελίδου

Κοστούμια
Φίλιππος Παπαγεωργίου

Ήχος
Δημήτρης Αθανασόπουλος

Μακιγιάζ
Φανή Αλεξάκη

Παραγωγή
Νίκος Μουστάκας
Metavision A.E.
Ε.Κ.Κ. Α.Ε.
Eurimages
ΕΡΤ Α.Ε.
ACT Ε.Π.Ε.
Γιάννης Διαμαντόπουλος

Διάρκεια 108΄, 35mm color

Η ταινία τιμήθηκε με 6 Διακρίσεις στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
- Βραβείο A’ γυναικείου ρόλου - Βραβείο φωτογραφίας - Βραβείο ενδυματολογίας - Βραβείο μοντάζ - Βραβείο μακιγιάζ - Βραβείο Ε.Τ.Ε.Κ.Τ. (Ένωσης Τεχνικών Κινηματογράφου & Τηλεόρασης)

ΑΠΟ 23 ΜΑΡΤΙΟΥ ΣΤΟΥΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥΣ




Για να δημιουργήσετε έναν σύνδεσμο σε αυτό το άρθρο και να το αναφέρετε / εμφανίσετε στο δικό σας blog/ιστολόγιο, website, άρθρο ή όπου αλλού θέλετε, μπορείτε να κάνετε copy & paste τον παρακάτω HTML κώδικα:



Θα εμφανίζεται ως εξής: Το Γαλάζιο Φόρεμα



Σχετικές Θεματικές Ενότητες

Θέατρο - Κινηματογράφος - Τηλεόραση




Συντάκτης: LavantiS
Αναγνώσεις: 10627
Εκτύπωση Εκτύπωση

Βαθμολογία άρθρου:

Μέση βαθμολογία: 4,6 / 5
Αριθμός Ψήφων: 5

Παρόμοια θέματα

Sweet Charity στο θέατρο Badminton Sweet Charity στο θέατρο Badminton Το αριστούργημα του μίστερ μιούζικαλ Μπομπ Φόσι, δημιουργού...
Sweet Charity στο θέατρο Badminton Sweet Charity στο θέατρο Badminton Το αριστούργημα του μίστερ μιούζικαλ Μπομπ Φόσι, δημιουργού...
68ο Φεστιβάλ Κανών - Βραβεύτηκε ο Αστακός του Γιώργου Λάνθιμου 68ο Φεστιβάλ Κανών - Βραβεύτηκε ο Αστακός του Γιώργου Λάνθιμου Τεράστια διάκριση για τον Έλληνα σκηνοθέτη, Γιώργο Λάνθιμο,...
Περισσότερα για Θεάματα

Δημοφιλέστερα

Δεν βρέθηκαν προσφατες δημοσιεύσεις
..Τα πιο δημοφιλή

Δημοσιεύτηκαν πρόσφατα

Sweet Charity στο θέατρο Badminton Sweet Charity στο θέατρο Badminton Το αριστούργημα του μίστερ μιούζικαλ Μπομπ Φόσι, δημιουργού...
Η Βίκυ Καγιά απέλυσε την μητέρα της! Η Βίκυ Καγιά απέλυσε την μητέρα της! Είναι γνωστό πως για αρκετά χρόνια, από το ξεκίνημα της...
Αποστολή: Άνθρωπος και Περιβάλλον Αποστολή: Άνθρωπος και Περιβάλλον Ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ....
Περισσότερα στα Αρθρα μας

Πολυ-ψηφισμένα

Δεν βρέθηκαν προσφατες δημοσιεύσεις
Αλλες κατηγορίες και νέα

Υψηλότερη αξιολόγηση

Δεν βρέθηκαν προσφατες δημοσιεύσεις
Κι άλλες ειδήσεις