Η ελληνική σημαία θα βρεθεί για μια ακόμα φορά στην ράμπα εκκίνησης
Το ρολόι μετρά αντίστροφα για την Πρωτοχρονιά, στο Μπουένος Άιρες, στις 2 το μεσημέρι, ώρα Αργεντινής (7 το απόγευμα ώρα Ελλάδας) πρώτη ημέρα του 2011, όταν οι «Κολόμβοι» όπως τους αποκαλεί ο Ari Vatanen, ή αλλιώς οι οδηγοί που μετέχουν στο 33ο Rally Dakar θα είναι έτοιμοι να αντιμετωπίσουν όλες τις προκλήσεις που βάζουν στο δρόμο τους η έρημος Ατακάμα και η οροσειρά των Άνδεων.
Ξεκινά λοιπόν η μεγάλη φιέστα με την παρουσίαση των συμμετεχόντων στο Dakar μπροστά σε χιλιάδες θεατές και εκατοντάδες εκπροσώπους μέσων μαζικής ενημέρωσης.
183 οδηγοί μηχανών, 32 οδηγοί quad, 146 πληρώματα αυτοκινήτων και 68 πληρώματα φορτηγών από 51 διαφορετικές χώρες, θα παρουσιαστούν επίσημα προτού ξεκινήσουν να… γράφουν τα πρώτα χιλιόμετρα.
Η ελληνική σημαία θα βρεθεί για μια ακόμα φορά στην ράμπα εκκίνησης του Rally Dakar. Τη φέρει ο Έλληνας Βασίλης Ορφανός ο οποίος συμμετέχει για πέμπτη φορά στην καριέρα του στον πιο απαιτητικό αγώνα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Είναι η πρώτη χρονιά που στο Dakar οι μοτοσικλέτες που θα μετάσχουν θα είναι όλες 450 κυβικών όπως είναι επίσης και η πρώτη χρονιά που ο Βασίλης Ορφανός συμμετέχει ως μέλος εργοστασιακής ομάδας, αυτής της Aprilia, οδηγώντας το 450 Rally Factory Bike.
Ο Βασίλης Ορφανός από την Αργεντινή όπου βρίσκεται την τελευταία εβδομάδα δηλώνει έτοιμος τόσο σωματικά όσο και ψυχικά.
«Οι ρυθμίσεις της τελευταίας στιγμής στη μοτοσικλέτα μου δεν λείπουν αλλά θεωρώ ότι είμαι πανέτοιμος όσο και ανυπόμονος για το Σάββατο», λέει χαρακτηριστικά. Οι οδηγοί θα έχουν το μεσημέρι της Παρασκευής 31 Δεκεμβρίου στα χέρια τους το road book αφού θα έχει προηγηθεί ο τεχνικός έλεγχος.
«Ο κόσμος εδώ είναι κάτι παραπάνω από ενθουσιώδης με το Dakar», λέει ο Βασίλης ο οποίος αποκαλύπτει ότι τη πρωτοχρονιά μετά τη παρουσίαση των οδηγών, στο bivouac που θα έχει στηθεί στη πόλη Victoria θα τον συνοδέψουν 30 μοτοσικλετιστές από την Αργεντινή. «Είναι η έκπληξη που μου επιφύλαξε ο Leonardo Gonzales», εξηγεί ο Βασίλης, « ο οποίος είναι πρόεδρος ενός τοπικού club μοτοσικλετιστών και πολύτιμος φίλος από τον προηγούμενο αγώνα του 2009».
Διαβάστε αναλυτικά τι προβλέπει η πρώτη ημέρα δράσης του 33ου Dakar:
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ: ΣΑΒΒΑΤΟ 1η ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ
Dakar 2011 EΔ 5: O Βασίλης Ορφανός συνεχίζει ακάθεκτος
Στη 73η θέση ο Έλληνας οδηγός
Ο αγώνας βρίσκεται λίγο πριν από το μισό, οι ανακατατάξεις στην κορυφή της λίστα των οδηγών με τις μηχανές δεν έλειψαν, εγκαταλείψεις και τραυματισμοί ήταν πάλι στην ημερήσια διάταξη ενώ ο Βασίλης Ορφανός αν και τραυματίας από την ειδική της Τετάρτης, έκανε αυτό που κάνει όλες τις φορές που μετέχει στον αγώνα: υπερβάλλει εαυτόν.
Η προσπάθεια του ξεκίνησε από την 87η θέση και το τέλος του stage 5 τον βρήκε στην 73η θέση (σύμφωνα με τα στοιχεία της ASO που αναρτήθηκαν στην ιστοσελίδα του αγώνα τα ξημερώματα της Παρασκευής, ώρα Ελλάδος). «Στο Dakar το να χαθείς και να πεθάνεις, με το να φτάσεις στο bivouac και να πίνεις «καφέ» είναι ένα χιλιόμετρο διαφορά. Είναι μια κλασική διαδικασία επιβίωσης. Το ατυχές πέσιμο της Τετάρτης με στρεσάρισε το ομολογώ αλλά είμαι καλά και συνεχίζω ακάθεκτος», λέει ο Βασίλης στο τέλος μιας ημέρας με πολλή πλοήγηση, προσανατολισμό και σκόνη.
Η ειδική της ημέρας
«Ήταν μια πάρα πολύ δύσκολη μέρα σε ένα δύσκολο τερέν με σκόνη και fesh fesh, δηλ. σκόνη σα πούδρα. Αν ήμουν στην Ελλάδα θα έκανα τη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη χωρίς ορατότητα», περιγράφει ο Βασίλης. O Έλληνας αναβάτης αλλά και πολλοί άλλοι συναθλητές του χάθηκαν μετά το WP 12, λίγο πριν τελειώσει η ειδική. «Βρήκα το δρόμο μου με τη διαίσθηση», λέει ο Βασίλης ο οποίος θυμίζει ότι οι πραγματικές δυσκολίες ξεκινούν την Παρασκευή όπου η έρημος Ατακάμα έχει την τιμητική της και συνεχίζονται μετά την ημέρα ξεκούρασης όπου ο αγώνας γίνεται ακόμα πιο σκληρός.
Rally Dakar και Χιλή
Λιγότερο ενθουσιώδεις με το Rally Dakar είναι οι κάτοικοι της Χιλής σύμφωνα με τα όσα μεταφέρει ο Βασίλης Ορφανός. «Είναι χαρακτηριστικά πιο αποστασιοποιημένοι, το ίδιο ισχύει και για την ίδια τη χώρα, αν και είναι μια από τις διοργανώτριες», λέει ο Βασίλης. «Ουρές έξω από τα bivouac δε βλέπουμε όπως στην Αργεντινή, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι οι άλλες εικόνες που προσλαμβάνουμε δεν είναι μαγευτικές: δίπλα στον Ειρηνικό μυρίζει θάλασσα και το μάτι γεμίζουν όχι απλώς αμμόλοφοι αλλά αμμόβουνα!».
76ος ο Β. Ορφανός, 104ος ο Σ. Ταμπαξής
Ιστιοπλοΐα στην άμμο!
Με λιγότερα χιλιόμετρα ειδικής από τον αρχικό σχεδιασμό αλλά εξίσου επίπονα, έκλεισε και η 7η ημέρα του 33ου Rally Dakar. Παρά το γεγονός ότι οι οδηγοί προέρχονταν από την ημέρα ξεκούρασης, η ASO μετά από τα πολλά προβλήματα που είχαν αρκετοί από τους αγωνιζόμενους στις 2 τελευταίες ειδικές, αποφάσισε, για λόγους ασφάλειας και καλύτερης ροής του αγώνα, να μειώσει το ετάπ της Κυριακής 9 Ιανουαρίου περίπου στο μισό.
Έτσι τα 631χλμ. της ειδικής χρονομετρημένης διαδρομής έγιναν 272.
Ο Βασίλης Ορφανός μετά και από τον αγώνα της Κυριακής βρίσκεται στην 76η θέση της γενικής κατάταξης, με 1 ώρα ποινή χρόνου, χωρίς την οποία θα ήταν 70ος. «Και σήμερα ήταν μια πολύ δύσκολη ημέρα με μεγάλες εκτάσεις και απερίγραπτη σκόνη που σηκώνονταν στον αέρα και μείωνε την ορατότητα. Η σαν πούδρα άμμος ταλαιπώρησε ειδικά εμάς με τις μηχανές καθώς υπήρχαν σημεία που έπρεπε να κάνεις υπεράνθρωπες προσπάθειες για να περάσεις. Βούλιαζες τόσο πολύ που εμένα μου θυμίζαμε ιστιοπλόους της άμμου», λέει ο Βασίλης.
Ο Έλληνας οδηγός που όπως έχει ο ίδιος δηλώσει σε όλα τα Dakar περιμένει τα δύσκολα για να κάνει επίθεση, διατήρησε τη θέση του στη κατάταξη σε μια ημέρα που είχε πολλές προκλήσεις για τους οδηγούς. «Καθυστέρησα αρκετά προσπαθώντας να διαβάσω το road book. Η σκόνη ήταν τόση που ήταν πραγματικά αδύνατο να δεις τι έγραφε. Αναγκαζόμουν να σταματώ για να δω που θα πάω μετά ενώ από ένα σημείο και έπειτα οι διοργανωτές χρησιμοποίησαν ελικόπτερα προκειμένου να καθοδηγήσουν τους οδηγούς μέσα στη σκόνη», επισημαίνει ο Βασίλης ο οποίος όπως χαρακτηριστικά λέει ήταν μια μέρα που θύμιζε Σαχάρα όχι μόνο από τη πούδρα αλλά και από τις ακραίες θερμοκρασίες το πρωί και το βράδυ.
«Μένω πιστός στους στόχους μου και συνεχίζω παρά . . . . . .
Το Rally Dakar είναι φημισμένο ως ο αγώνας που μετρά τις αντοχές των οδηγών που συμμετέχουν: και τις σωματικές και τις ψυχικές. Ο Βασίλης Ορφανός μετά την ολοκλήρωση της 9ης αγωνιστικής ημέρας «μέτρησε» τις ψυχικές του αντοχές όταν έλαβε μια εξοντωτική ποινή 15ωρών και 5 λεπτών η οποία τον κατακρήμνισε στην 93η θέση της γενικής κατάταξης.
Αν και ο ίδιος ξεκίνησε τον αγώνα της Τρίτης 11 Ιανουαρίου με τις καλύτερες προϋποθέσεις και κατόρθωσε μέσα στο ετάπ να κερδίσει θέσεις, στο τέλος της ημέρας έπρεπε να «αντιμετωπίσει» και την ειλημμένη απόφαση των κριτών:
«Μου χρεώνουν ότι στον αγώνα της Δευτέρας (σ.σ 10 Ιανουαρίου) έχασα 4 σημεία (WP, way points). Εγώ πήγα στο GPS της μηχανής και είδα ότι τουλάχιστον για τα δυο σημεία που αντιστοιχούν σε 6 ώρες ποινής, η απόκλιση που είχα ήταν ελάχιστα μέτρα. Αμέσως θυμήθηκα το κομμάτι στο οποίο μου χρεώνουν τη παράβαση. Ήταν ένα κομμάτι της ειδικής όπου οι ροδιές ήταν τόσο βαθιές που ήταν αδύνατο να περάσεις. Έκανα κύκλο και ξαναδοκίμασα να περάσω αλλά ήταν πραγματικά πέρα από τις δυνάμεις οποιουδήποτε οδηγού. Αμέσως μετά από εμένα κόλλησαν ένα φορτηγό και ένα αυτοκίνητο, στο ίδιο ακριβώς σημείο», λέει ο Βασίλης. Ο ίδιος δηλώνει ότι η απόφαση των κριτών είναι αμετάκλητη και ότι προχωρά παρακάτω.
«Ο γέγονε γένονε και δεν αλλάζει. Αύριο είναι μια νέα μέρα και έτσι την αντιμετωπίζω. Άλλωστε έχω αποδείξει ότι τέτοιες αναποδιές με πεισμώνουν ακόμα περισσότερο. Απλώς με στεναχωρεί αυτή η τυπολατρία, η αυστηρότητα για 1μ. διαφορά τη στιγμή που εμείς ρισκάρουμε τη ζωή μας», επισημαίνει.
Το αγωνιστικό προφίλ της ημέρας
Η 9η Ειδική Διαδρομή του αγώνα θα μείνει χαραγμένη στη μνήμη του Βασίλη Ορφανού όχι μόνο εξαιτίας της ποινής που έλαβε αλλά κυρίως γιατί ήταν το αποκορύφωμα του Dakar. Κατά τη διάρκεια της ημέρας – όπως λέει ο ίδιος – δοκιμάστηκαν κυρίως τα όρια των οδηγών καθώς ο αγώνας έφτασε στο σημείο εκείνο όπου οι εγκαταλείψεις μαρτυρούν το γεγονός ότι η κόπωση έχει αρχίσει και κάνει την εμφάνιση της. Το πρωινό της Τρίτης 11 Ιανουαρίου βρήκε μόλις 104 οδηγούς μηχανών στη γραμμή εκκίνησης όταν την προηγούμενη ημέρα τον αγώνα ξεκίνησαν 115 ενώ μέχρι τα ξημερώματα της Τετάρτης (ώρα Ελλάδος) οδηγοί από όλες τις κατηγορίες οχημάτων συνέχιζαν να τερματίζουν. «Ήταν μια ιδιαίτερα απαιτητική ειδική με. .. . . .. . ..
Στη συνέντευξη τύπου πριν από το 5ο Rally Dakar της καριέρας του ο Βασίλης Ορφανός σε ερώτηση για τις φιλοδοξίες του είχε απαντήσει: «Ό, τι πει ο θεός του Dakar».
Ο θεός του Dakar φαίνεται ότι εγκατέλειψε τον Έλληνα οδηγό στη 10η αγωνιστική ημέρα του 33ου Rally καθώς προβλήματα με τα ηλεκτρολογικά της μοτοσυκλέτας του τον ανάγκασαν να παραιτηθεί από το όνειρο ενός ακόμη τερματισμού στον πιο απρόβλεπτο, ριψοκίνδυνο και εν τέλει συναρπαστικό αγώνα του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Ο ίδιος, μετά από τις πρώτες βοήθειες που δέχτηκε, περιγράφει με κάθε λεπτομέρεια τι ακριβώς συνέβη από το ελικόπτερο που τον μετέφερε στο bivouac:
«Ήδη μετά το τέλος του αγώνα της Τρίτης (σ.σ 12 Ιανουαρίου) παραπονέθηκα στους μηχανικούς της ομάδας για ένα πρόβλημα με το ρεύμα, καθώς η μηχανή μου δεν πήρε μπροστά με τη μίζα. Οι μηχανικοί μου απάντησαν ότι το πρόβλημα ήταν στις πολύ χαμηλές θερμοκρασίες και αφού στο τελευταίο τσεκάρισμα πριν τον αγώνα της Τετάρτης, η μηχανή πήρε μπρος αποφασίσαμε να μην αλλάξουμε τη μπαταρία. Ξεκινώντας ο αγώνας όμως στις 4 τα ξημερώματα της Τετάρτης, η μηχανή πάλι δε πήρε μπρος με τη μίζα και αναγκάστηκα να τη σπρώξω για να ξεκινήσει. Για να είμαι ειλικρινής, ξέροντας το απαιτητικό πρόγραμμα της ημέρας, σε όλη τη διαδρομή είχα αυτή την έγνοια και κυρίως πρόσεχα να μη μου σβήσει η μηχανή. Μετά την απλή διαδρομή, το απίστευτο κρύο και το πέρασμα των Άνδεων στα 4800μ., σειρά είχε η ειδική. Πριν από την ειδική το πρόγραμμα προέβλεπε ανεφοδιασμό και σε αυτό το σημείο είναι που ξεκίνησαν τα πραγματικά προβλήματα καθώς έπρεπε πάλι να σπρώξω για να πάρει μπρος η μηχανή. Σηκώνω το ρελαντί και φεύγω αποφασισμένος ότι επουδενί δε πρέπει να μου σβήσει. Από τα 170 χλμ. της ειδικής έχω διανύσει ήδη τα 102 όταν το road book μας στέλνει να περάσουμε από ένα ποτάμι με πολλή πέτρα, να κάνουμε δηλαδή trial. Ξανασηκώνω το ρελαντί για να ξεκολλήσω από το ποτάμι και εκεί είναι που η μηχανή σβήνει και πάλι. Είμαι σε ένα σημείο ολομόναχος, μου χωρίς άλλους οδηγούς κοντά μου αλλά για καλή μου τύχη περνάει ένας Ολλανδός οδηγός, στην ίδια ομάδα με εμένα, ο οποίος μου δίνει ρεύμα για να συνεχίσω. Ωστόσο όπως αποδείχτηκε ήταν μάταιη η προσπάθεια καθώς μετά από 100μ. μένω και πάλι. Είμαι αποφασισμένος ότι δεν πρόκειται να εγκαταλείψω, όμως νιώθω τις δυνάμεις μου να λιγοστεύουν. Η υπερπροσπάθεια του αγώνα. . . . . . .
ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΤΕ να ξεκινήσετε ένα νέο θέμα σε αυτό το forum ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΤΕ να απαντήσετε σε μηνύματα αυτού του forum ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΤΕ να αλλάξετε τα μηνύματα σας σε αυτό το forum ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΤΕ να διαγράψετε τα μηνύματα σας από το forum ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΤΕ να ψηφίσετε σε δημοψηφίσματα σε αυτό το forum