Στάλθηκε: Παρασκευή 28 Δεκ 2007, 10:21 GMT Τίτλος Μηνύματος: Περίεργο "παιχνίδι" της Focus για το νέο λογισμικό
Απο το MediaNews της 19ης Δεκεμβρίου:
Μεγάλη αναστάτωση έχει προκαλέσει στην ραδιοφωνική αγορά η ανεξήγητη ενέργεια της εταιρίας μέτρησης ακροαματικότητας Focus να παρουσιάσει νέο λογισμικό μέτρησης, χωρίς να το έχει πρώτα εγκρίνει η Επιτροπή Παρακολούθησης και Παραλαβής της ΑΕΜΑΡ (Αστική Εταιρία Μέτρησης Ακροαματικότητας Ραδιοφωνικών Σταθμών Αττικής) στην οποία και ανήκουν εξ' ολοκλήρου οι μετρήσεις ακροαματικότητας!
Εκπληκτα τα μέλη της ΑΕΜΑΡ έλαβαν πριν λίγες μέρες μία πρόσκληση από τη Focus η οποία τους προσκαλούσε την Πέμπτη 20 Δεκεμβρίου, σε γνωστό χώρο των βορείων προαστείων, για την παρουσίαση του νέου software μέτρησης ακροαματικότητας χωρίς να έχουν ιδέα, όπως και θα έπρεπε σύμφωνα με τη σύμβαση μεταξύ Focus και ΑΕΜΑΡ!
Αμεσα, οι εκπρόσωποι των ραδιοφωνικών σταθμών διαμαρτυρήθηκαν με επιστoλή του προέδρου της ΑΕΜΑΡ κ. Βαγγέλη Ζέρβα για την περίεργη αυτή κίνηση της Focus που τους έθετε προ τετελεσμένων γεγονότων. Ακολούθησε και email της αρμόδιας Επιτροπής Παρακολούθησης και Παραλαβής των αποτελεσμάτων ακροαματικότητας, την οποία υπέγραφε ο πρόεδρός της, και ανέφερε:
"Μετά την επιστολή που λάβατε από τον Προέδρο του ΔΣ της ΑΕΜΑΡ κ. Βαγγέλη Ζέρβα σχετικά με το λογισμικό, περιμέναμε ενημέρωση για τον χρόνο παράδοσής του. Αντ' αυτού, λάβαμε μια πρόσκληση για την Πέμπτη 20 Δεκεμβρίου 2007, στην οποία ανακοινώνετε ότι θα παρουσιάσετε το νέο λογισμικό ΑΕΜΑΡ-BARI.
Με την επιστολή αυτή, σας μεταφέρω την δυσαρέσκεια όλων των μελών της ΕΠΠ για την πρωτοβουλία σας να παρουσιάσετε στην αγορά το s/w της ΑΕΜΑΡ ενώ αυτό δεν έχει παραληφθεί ακόμη από την Επιτροπή μας.
Ως εκ τούτου, κανένα απο τα μέλη της ΕΠΠ της ΑΕΜΑΡ δεν θα παραβρεθεί στην συγκεκριμένη εκδήλωση.
Επιπλέον, σας ζητούμε να μην προχωρήσετε στην παρουσίαση του λογισμικού ΑΕΜΑΡ-BARI την Πέμπτη 20 Δεκεμβρίου 2007, αλλά ούτε και στο μέλλον χωρίς προηγουμένως την σύμφωνη γνώμη της ΕΠΠ και της ΑΕΜΑΡ.
Περιμένουμε ενημέρωση για χρονοδιάγραμμα παραλαβής του νέου λογισμικού απο τα μέλη της ΕΠΠ.
Με φιλικους χαιρετισμούς
Θανάσης Σωτηρόπουλος"
Η Focus, βλέποντας ότι πάει να ξεσπάσει μεγάλο θέμα από δικό της, ανεξήγητο, "λάθος", απάντησε, ζητώντας συγνώμη και παρουσιάζοντας τις απόψεις της ως εξής:
"Αγαπητέ Θανάση,
Σε απάντηση της σημερινής επιστολής σου, κατ’ αρχήν θα ήθελα να απολογηθώ και να σου δηλώσω ότι έχεις απόλυτο δίκιο, δεδομένου ότι θα έπρεπε προτού οργανώσουμε την συνάντηση της ερχόμενης Πέμπτης με όλη την αγορά, να έχουμε προηγουμένως παρουσιάσει το δείγμα software για το Ραδιόφωνο της έρευνας ΑΕΜΑR-Bari στην ΕΠΠ της ΑΕΜΑΡ.
Πρόθεσή μας όπως καταλαβαίνεις δεν ήταν να παρακάμψουμε την ΕΠΠ, αλλά να προσπαθήσουμε να τηρήσουμε το χρονικό περιθώριο που μας θέσατε για την παράδοση του software στις 15 Δεκεμβρίου, κάτι που ρεαλιστικά ήταν ανέφικτο λαμβάνοντας υπόψη ότι:
Α) Οι τελικές προδιαγραφές του software είχαν ήδη καθυστερήσει (εδώ υπενθυμίζω ότι η αρχική απόφαση για την μετατροπή του software από online σε offline λήφθηκε στις 25/1/2007 και η τελική έγκριση δόθηκε στις 22/5/2007), ενώ παρά τις επανειλημμένες ενημερώσεις μας (3/5/2007, 18/7/2007) ότι υπάρχει δείγμα του software το οποίο μπορεί να ελεγχθεί ως προς το κομμάτι του σχεδιασμού (εικαστικό μέρος / βασικές λειτουργίες / επιλογές χρηστών), δυστυχώς δεν είχαμε κάποιο feedback από εσάς.
Β) Παράλληλα, στο ίδιο χρονικό διάστημα η ασθένεια και τελική απώλεια του προμηθευτή μας Σ.Κ. έφερε αφ’ ενός μεν καθυστερήσεις στην υλοποίηση του έργου, και αφ’ ετέρου την τελική ανάγκη να αναζητήσουμε και να βρούμε νέο προμηθευτή, αφήνοντας δυστυχώς πίσω μεγάλο μέρος δουλειάς που παραμένει ανεκμετάλλευτη. Θεωρώ ότι παρά το άτυχο γεγονός, η ταχύτητα με την οποία κινήθηκε η Focus για την αντικατάσταση και την ομαλή λειτουργία της αγοράς-- θα παραδεχτείς φαντάζομαι και εσύ—ήταν μεγάλη, και αυτό οφείλεται στην συνεχή επένδυσή μας στο διεθνές τοπίο των Ερευνών Μετρήσεων ΜΜΕ.
Ακόμη, θα ήθελα να υπενθυμίσω ότι από την αρχή της έρευνας AEMAR-Bari, η Focus προσάρμοσε το παλιό της λογισμικό στην νέα έρευνα προκειμένου να μην μείνει η αγορά χωρίς software για κανένα χρονικό διάστημα, κάτι που δεν χρεώθηκε ποτέ, και δεν το θέτω αυτή τη στιγμή για να δικαιολογηθούμε, αλλά για να τονίσω την καλή μας διάθεση για εξυπηρέτηση των χρηστών και της αγοράς.
Τέλος, θα ήθελα να διευκρινίσω ότι την ερχόμενη Πέμπτη, αυτό που έχουμε σκοπό να παρουσιάσουμε είναι ένα δείγμα δουλειάς software ραδιοφώνου, επειδή η αγορά έχει εκφράσει ένα σχετικό άγχος για το τι θα ακολουθήσει μετά την απώλεια του πολύτιμου Σ.Κ., και σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται για το τελικό προϊόν, που σαφέστατα θα έπρεπε να είναι της δικής σας αποδοχής και έγκρισης. Αυτό που θα παρουσιαστεί ως τελικό προϊόν στην παρουσίαση της Πέμπτης είναι το νέο μας software για τον Τύπο, και που ταυτόχρονα θα παραδοθεί σε όλους τους χρήστες της έρευνας Bari-Τύπος.
Στα πλαίσια των πιο πάνω, απολογούμαι και πάλι για την παράλειψη που μόνο λόγω πίεσης χρόνου έχει συμβεί, και θα ήθελα να κανονίσεις αν είναι δυνατόν, μια συνάντηση της ΕΠΠ την ερχόμενη Τετάρτη στις 5 μμ στα γραφεία μας, όπου ο κ. Peter Masson θα σας παρουσιάσει το δείγμα αυτό δουλειάς και να το συζητήσουμε μαζί, πριν την παρουσίαση της Πέμπτης.
Ελπίζοντας στην κατανόησή σου και όλων των συνεργατών της επιτροπής,
Φιλικά,
Ξένια Κούρτογλου"
Μετά την παραπάνω επιστολή, τα μέλη της Επιτροπής, δέχθηκαν και πήγαν σήμερα το απόγευμα για να δουν ένα πρώτο δείγμα του νέου λογισμικού, το οποίο ενώ τους ικανοποίησε εν μέρει, παρ' όλα αυτά, απαγόρευσαν στην Focus να το παρουσιάσει στην αυριανή εκδήλωση πριν δουν την τελική του μορφή και του δώσουν την πλήρη έγκρισή τους...
Θεωρείτε αξιόπιστες τις ακροαματικότητες της Focus που δημοσιεύονται για τους ραδιοφωνικούς σταθμούς Αθήνας και Θεσσαλονίκης;
οχι.
ασε που δεν καταγραφοντε οι προτιμησεις ολων των ακροατων.
δυο φορες μ' εχουν παρει τηλεφωνο κι εχω απαντησει στις ερωτησεις τους.
δεν ειδα ομως τους σταθμους τους οποιους προτιμω, να βρισκοντε στη λιστα με τις ακροαματικοτητες.
Θεωρείτε αξιόπιστες τις ακροαματικότητες της Focus που δημοσιεύονται για τους ραδιοφωνικούς σταθμούς Αθήνας και Θεσσαλονίκης;
οχι.
ασε που δεν καταγραφοντε οι προτιμησεις ολων των ακροατων.
δυο φορες μ' εχουν παρει τηλεφωνο κι εχω απαντησει στις ερωτησεις τους.
δεν ειδα ομως τους σταθμους τους οποιους προτιμω, να βρισκοντε στη λιστα με τις ακροαματικοτητες.
Κάθε σταθμός έχει το δικαίωμα να μην συνδράμει οικονομικά στην εκάστοτε έρευνα με αποτέλεσμα να τίθεται εκτός των επίσημων αποτελεσμάτων!
Άλλωστε νομίζω ότι στις εφημερίδες συνήθως δεν δημοσιεύονται τα ποσοστά όλων των σταθμών που συμμετέχουν παρα μόνο όσων ξεπερνούν κάποιο κρίσιμο ποσοστό!
Μιας και η ψηφοφορία ήταν δική μου ιδέα και θα ήθελα να δώσω λίγο ενδιαφέρον στη συζήτηση, κάνω τον δικηγόρο του διαβόλου, ψηφίζω ναι, και ρωτάω: Αν δεν είναι αξιόπιστες, όπως μέχρι στιγμής ψηφίζεται όλοι οι υπόλοιποι, τότε γιατί οι περισσότεροι διαφημιστές την εμπιστεύονται και γιατί οι περισσότεροι σταθμοί δικαιολογούν τα χρήματα που ζητούν για διαφημίσεις βασιζόμενοι στις ακροαματικότητες Focus?
Επίσης συμφωνώ ότι δεν είναι και τόσο αξιόπιστα τα αποτελέσματα.
Παρολαυτά όμως σίγουρα αντιπροσωπεύουν μια αξιοσέβαστη μερίδα κόσμου, όχι όμως και το 100% του δείγματος... συνεπώς όλα ψιλο-μαγειρεύονται! _________________ Rocking Nights by MJ on the decks Every Thursday Night at 22:00... Join in!!! www.hotstation.gr
email: mj@hotstation.gr
URL: http://www.myspace.com/mj_radio
Το μόνο σίγουρο που έχω να πω είναι ότι όχι μόνο η focus αλλά ΟΛΕΣ οι εταιρίες μέτρησης είναι τελείως αναξιόπιστες.
Ακόμα θυμάμαι τα πολύ μεγάλα ποσά που ήταν αναγκασμένος κάποιος σταθμός να δίνει (πριν αποχωρήσει από τη μέτρηση) για να τον έχουν σε κάποια «καλή» θέση.
Μετά πήγε σε άλλη εταιρία που ζητούσαν λιγότερα.
2 είναι οι περιπτώσεις.
Α) Η σειρά κατάταξης είναι ανάλογη του ποσού που «σκάει» κάποιος ή Β) είναι κάποιος καλός δημοσιοσχετιστας και έχει 2-3 κολλητούς σε θέσεις κλειδιά.
Αληθεια, για ποιες ακροαματικοτητες μιλαμε? Για αυτες που ανακοινωνονται Η για αυτες που πανε μονο στα γραφεια των ενδιαφερομενων?
Γιατι οι δυο αυτες κατηγοριες δεν εχουν καμια σχεση μεταξυ τους. Αυτες που ανακοινωνονται εξυπηρετουν τους σταθμους στο θεμα της διαφημιστικης πιτας και της υπερβασης καποιων πλαφων που θετουν οι διαφημιστικες εταιρειες για να σου δωσουν μικροτερο η μεγαλυτερο πακετο.
Αυτες που απλα πανε στα γραφεια ιδιοκτητων, υπαυθυνων και διευθυντων σταθμων, πιθανον δειχνουν την πραγματικοτητα και χρησημοποιουνται προς μελετη, αποφυγη διαφυγωντων κερδων κλπ.
Εξαλλου, οπως λεει και ο Νικος (που τον ειδα σε φωτογραφια στο νεο βιβλιο του Πρωτοπαπα "40 χρονια Jeronimo Groovy" σε τρυφερη ηληκια και να συνοδευεται με το προσωνυμιο "the kamaki"), το μαγειρεμα παει αναλογα με το ποσο που δινεις για... συνδρομη!!!!
Ημουν σε σταθμο 3 χρονια που οσο δεν πληρωνε... συνδρομη, ειχε 0,9% μεχρι που πληρωσε και στην επομενη πηγε 1,1% παιρνοντας το πρωτο πακετακι απο διαφημιστκη εταιρεια!
Oblivion, φαντάζομαι πως η ερώτηση σου είναι ρητορική. Για τους «γηραιότερους» προνόησα να διευκρινίσω «ακροαματικότητες που δημοσιεύονται». Εξ’ άλλου κάποιος που ασχολείται επαγγελματικά με τον «χώρο» των ΜΜΕ μάλλον πρέπει να είναι πλέον πολύ αφελής για να εμπιστεύεται οτιδήποτε βρίσκεται υπ’ όψιν του ευρέως κοινού.
Μηνά είσαι εκτός θέματος και μου τους στέλνεις όλους στην ιστοσελίδα των εκδόσεων Λιβάνη… μέχρι και εγώ «ψάρωσα» και πήγα να την δω. Τόσο κόπο έκανα να τους μαζέψω… μη μου το χαλάς τώρα!
Προσωπικά πιστεύω πως οι ακροαματικότητες που δημοσιεύονται έχουν μια μεγάλη δόση αλήθειας … σε συνδυασμό με το γεγονός ότι γνωρίζουμε ονομαστικά μέτοχους και συμμέτοχους ομίλων media και στατιστικών υπηρεσιών, φιλίες και συμμαχίες πάσης φύσεως, μπορούμε να έχουμε μια αξιόπιστη εκτίμηση.
Ας μην ξεχνάμε ότι στις μεγάλες ελληνικές πόλεις, θα τολμούσα να πω και στις μικρές ακόμα, οι στατιστικές υπηρεσίες δεν είναι πλέον υπόθεση της μίας και μοναδικής εταιρίας η οποία είναι η μοναδική που διατίθεται να εκπονήσει την εκάστοτε στατιστική μελέτη. Πλέον κάθε εταιρία στατιστικών υπηρεσιών, υποχρεούται κάποιας αντικειμενικότητας προκειμένου να διατηρήσει την αξιοπιστία της και να επιβιώσει μακροπρόθεσμα από τον ανταγωνισμό που συνεχώς αυξάνεται!
Χρήστο αν θέλεις γραψε εδώ το ανεκδοτο με το σκυνικο που σου συνεβει με τις ακροαματικότητες που είδες στα γραφεία... αν δεν θέλεις δεν πειράζει... θα σε δόσω στεγνα (δηλ θα το πω εγώ)!
Πλάκα πλάκα λέτε να φωνάξουμε καμια celebrity των media για να ψηφήσει? Αν και αν το βγαλουμε παρα έξω ... το πιο πιθανό είναι τα ποσοστα να αλλάξουν άρδιν!
Πρωτον δεν πιστευω πως θα αλλαξει η κατασταση ever!
Δεν βολευει και το ραδιοφωνο γινεται ολο και λιγοτερο ελευθερο μεσο.
Τωρα αν θελεις να το αναφερουμε, απλα θα γινουομε γραφικοι, για κατι που ολοι γνωριζουν οτι συμβαινει και απλα αποτελει αλλο ενα στοιχειο υπερ των οσων εγραψα, δεν εχει σημασια (δωσε με, τι να με πειραξει?)
Εγώ πάλι πιστεύω πως θα αλλάξει! Όπως είπα, για λόγους ανταγωνισμού θα πρέπει να εμπνέουν κάποια αξιοπιστία την οποία ο πιο απλός τρόπος να την διασφαλίσουν είναι να κοινοποιούν αληθή ή τουλάχιστον αληθοφανή αποτελέσματα τα οποία δεν παρουσιάζουν σοβαρές αποκλίσεις από τις άλλες εταιρίες μέτρησης.
Στο κάτω κάτω, αν ένας επιχειρηματίας που θέλει να διαφημίσει την επιχείρησή του στο ραδιόφωνο ή ένας μάνατζερ γνωρίζουν ότι τα αποτελέσματα είναι μαγειρεμένα τότε γιατί να πληρώνουν ποσά που ανταποκρίνονται σε εντελώς εικονικά ποσοστά ακρόασης? Πάντως είμαι σχεδόν σίγουρος πως σε πολύ μεγάλο βαθμό είναι γνωστό στην πιάτσα ότι υπάρχει διαπλοκή και πως επίσης είναι γνωστό πάνω κάτω ποιοι ευνοούνται και ποιοι αδικούνται!
οι μετρήσεις πώς γίνονται σήμερα; Ακόμα με τον ίδιο τρόπο; Ένας που έχει έναν σταθμό στα FM λέει ότι την μετράει μέσω RDS, αλλά μεταξύ μας νομίζω ότι λέει @@ριες αφού η επικοινωνία είναι μονόδρομη και όχι αμφίδρομη, σωστά ή έχει αλλάξει κάτι που δε ξέρω; _________________ τέως dmitspan
- διαβάζουμε τους κανόνες για την καλύτερη χρήση των forums
ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΤΕ να ξεκινήσετε ένα νέο θέμα σε αυτό το forum ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΤΕ να απαντήσετε σε μηνύματα αυτού του forum ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΤΕ να αλλάξετε τα μηνύματα σας σε αυτό το forum ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΤΕ να διαγράψετε τα μηνύματα σας από το forum ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΤΕ να ψηφίσετε σε δημοψηφίσματα σε αυτό το forum